اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جبهه نجات ملی مصر مخالفت با بیانیه قانون اساسی را پس گرفت

جبهه نجات ملی معارض مصر مخالفت خود با بیانیه قانون اساسی صادره از سوی رئیس‌جمهور موقت این کشور را پس گرفت و با صدور بیانیه جدید سعی کرد از شدت انتقادها علیه این بیانیه بکاهد.

جبهه نجات ملی مصر مخالفت با بیانیه قانون اساسی را پس گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الحیات، جبهه نجات ملی با صدور بیانیه جدید سعی کرد از شدت انتقاد علیه بیانیه قانون اساسی بکاهد.

در بیانیه جدید این جبهه آمده است: مشورت با جبهه نجات ملی در خصوص بیانیه قانون اساسی صورت نگرفت و این بیانیه شامل مفادی است که مورد توافق ما نیست و برخی مواد مهم نیز در آن ذکر نشده و نیاز به برخی اصلاحات دارد.

در بیانیه جدید آمده است: جبهه نجات ملی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، دیدگاه‌های خود در خصوص مرحله انتقالی که به برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی منتهی می‌شود، اعلام خواهد کرد.

جبهه نجات ملی با حضور چند شخصیت از جمله «حمدین صباحی» موسس جریان مردمی، «محمد ابوالغار» رئیس حزب مصر دموکراتیک، «السید البدوی» رئیس حزب الوفد، «رفعت السید» رئیس حزب التجمع و در غیاب «محمد البرادعی» معاون رئیس جمهور در امور خارجه، تشکیل جلسه داد.

«عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر دوشنبه شب بیانیه قانون اساسی که شامل 33 ماده است، صادر کرد که در این بیانیه بر تشکیل دو کمیته برای تعدیل مفاد قانون اساسی تاکید شده است: یک کمیته حقوقی متشکل از 10 نفر از اعضای هیئت‌های قضایی و حقوقدانان و دومی نیز متشکل از 50 نفر از نمایندگان همه طیف‌های جامعه است.

در این بیانیه همچنین بر تعیین زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری طی 6 ماه تاکید شده است.

 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول