اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حبس ۲۰۶ متهم در ارتباط با حادثه گارد ریاست جمهوری مصر

دادستانی شرق قاهره با نظارت «مصطفی خاطر» وکیل دادستانی، دستور حبس ۲۰۶ متهم در حادثه مقابل مقر گارد ریاست جمهوری مصر را صادر کرد.

حبس ۲۰۶ متهم در ارتباط با حادثه گارد ریاست جمهوری مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، دادستانی شرق قاهره دستور حبس 206 متهم به مدت 15 روز در رابطه با حوادث گارد ریاست جمهوری را صادر کرد و همچنین 446 نفر نیز با قید وثیقه به ارزش 2هزار پوند مصری آزاد شدند.

دادستانی مصر الجدیده به ریاست مستشار «ابراهیم صالح» از ساعت 11 صبح دیروز تحقیقات درباره حادثه گارد ریاست جمهوری را با 652 متهم آغاز کرده بود.

دادستانی به این متهمان، اتهاماتی از قبیل تلاش برای یورش به تاسیسات نظامی و تجاوز به نیروهای پلیس و نیروهای مسلح، قتل یک افسر، برهم زدن امنیت عمومی، ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان و در اختیار داشتن سلاح‌های غیرمجاز را وارد کرده است.

از سوی دیگر دادستانی کل مصر، وزارت کشور را برای توقیف و احضار افراد زیر به اتهام شراکت و تحریک در حوادث گارد ریاست جمهوری مامور کرد:

محمد بدیع رهبر اخوان‌المسلمین، محمد البلتاجى  دبیرکل حزب آزادی و عدالت، صفوت حجازى، عبد الرحمن عز فعال سیاسی و عضو جنبش حازمون، محمود عزت دبیرکل اخوان‌المسلمین، عصام سلطان نایب رئیس حزب الوسط، عاصم عبد الماجد از رهبران جماعت اسلامی، صفوت عبد الغنى از رهبران جماعت اسلامی و محمود حسین از رهبران جماعت اخوان‌المسلمین.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول