اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزیر معارف تاجیکستان

«دوشنبه» امسال به «قاهره» دانشجو نمی‌فرستد

وزیر معارف تاجیکستان تأکید کرد که با توجه به ناآرامی‌های اخیر مصر، «دوشنبه» در سال جاری جوانان را برای تحصیل به «قاهره» نخواهد فرستاد.

«دوشنبه» امسال به «قاهره» دانشجو نمی‌فرستد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورالدین سعیداف» وزیر معارف تاجیکستان تأکید کرد که در سال جاری جوانان این کشور را برای تحصیل به مصر نمی‌فرستند.

وزیر معارف تاجیکستان این مطلب را روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران بیان کرد و دلیل اصلی آن را ناآرامی‌های اخیر مصر دانست.

این در حالی است که بنابر اطلاع وزارت معارف تاجیکستان، هرساله حدود 15 تن از جوانان تاجیک برای تحصیل به دانشگاه‌های مصر فرستاده می‌شدند.

پیش از این در آستانه ناآرامی‌های مصر، گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های مصر در یک نامه به «رادیو آزادی» نوشته‌اند که در این کشور ناآرام احساس ناامنی می‌کنند.

آنان در این نامه همچنین تأکید کردند که سفارتخانه‌های کشور‌های دیگر دانشجویان خود را از مناطق خطرناک به مناطق امن انتقال داده‌اند اما برای دانشجویان تاجیک این روند وجود نداشته به همین دلیل بسیاری از دانشجویان تاجیک می‌خواهند که مصر را ترک کنند ولی این امکان را ندارند».

این مسئله در حالی است که سفارت تاجیکستان در مصر در پاسخ به این نامه اعلام کرد که تاکنون در این زمینه دانشجویان به آنان مراجعه‌ نکرده‌اند و در صورت تقاضای کمک، به آنان از طریق اتحادیه دانشجویان تاجیک کمک خواهد شد.

سفیر تاجیکستان در مصر تصریح کرد: بر اساس اطلاعات رسمی که در سفارت این کشور ثبت شده‌ است، 21 نفر دانشجو با بورسیه‌های رسمی در دانشگاه‌های «الازهرا» و «عین‌الشمس» مصر تحصیل می‌کنند. 

به گفته «نرزالله نظراف» سفیر تاجیکستان در مصر، بجز این تعداد، برخی شهروندان تاجیکستان نیز در دانشگاه‌های مختلف این کشور تحصیل می‌کنند که تعداد آنان مشخص نیست.

نظراف در ادامه افزود: بدون در نظر گرفتن اینکه آنان رسمی یا غیررسمی تحصیل می‌کنند، هر شهروند تاجیکستان که نیاز به کمک سفارت داشته باشد و با ما تماس بگیرد به کار وی رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول