اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مطرح کرد

سبک زندگی اولویت خانه‎های فرهنگ دیجیتال/ افتتاح 3 خانه دیجیتال تا هفته دولت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پرداختن به سبک زندگی اسلامی یکی از اولویت‎های جدی خانه‎های فرهنگ دیجیتال استان است.

سبک زندگی اولویت خانه‎های فرهنگ دیجیتال/ افتتاح 3 خانه دیجیتال تا هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز خانه‎های فرهنگ دیجیتال گلستان اظهار داشت: تعهد استان در ایجاد خانه‎های فرهنگ دیجیتال 15 مرکز بوده است که شش مرکز آن امروز و شش مرکز دیگر در شش شهرستان با حضور نماینده ولی‎فقیه به بهره‎برداری خواهد رسید و سه مرکز نیز تا پایان هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: یک مجتمع مرکزی دیجیتال استان در مجتمع فرهنگی هنری بهارستان شهرستان گرگان با اعتبار 350 میلیون تومان به بهره‎برداری خواهد رسید که نیازهای مجموعه را تامین می‎کند.

بیشترین سهمیه شکل‎گیری خانه‎های فرهنگ دیجیتال به گلستان داده شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شاهد فراهم شدن اسباب رشد و شکوفایی استعدادهای مختلف کشور به ویژه نسل جوان در حوزه فرهنگ هستیم.

منتظری با بیان اینکه بیشترین سهمیه شکل‎گیری خانه‎های فرهنگ دیجیتال به گلستان داده شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه قدم‎های موثری برداشته شد، شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کشور راه‎اندازی شده است که نمایندگی‎هایی در سراسر کشور ایجاد کرده‎اند.

وی با اشاره به اینکه این مراکز در دو بخش سخت‎افزار و نرم‎افزار خدمات ارائه می‎دهند، یادآور شد: کمک‎های اولیه از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تجهیز صورت می‎گیرد و سپس ادامه فعالیت آن از طریق بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

باید سفیران شایسته‎ای برای پیام جمهوری اسلامی ایران به سراسر دنیا باشیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص خدمات خانه‎های فرهنگی دیجیتال بیان داشت: محور اصلی این مجموعه، فراهم شدن زمینه‎ای برای رشد و شکوفایی استعدادهای نسل جوان است.

منتظری ادامه داد: جهان با استفاده از فرهنگ دیجیتال، پیام‎های مثبت و منفی خود را به سراسر جهان می‎فرستد، ما نیز باید سفیران شایسته‎ای برای پیام جمهوری اسلامی ایران به سراسر دنیا باشیم.

وی؛ تولید آثار را یکی دیگر از خدمات این مراکز عنوان کرد و گفت: با شکل‎گیری این مجموعه‎ها جوانان کشورمان نرم‎افزارهایی تولید می‎کنند که حتی با نرم‎افزارهای جهانی برابری می‎کند البته این نقطه شروعی برای تامین نیازهای فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نسل جوان است.

استفاده از اینترنت پاک یکی از مزیت‎های این مراکز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه استفاده از اینترنت پاک یکی از مزیت‎های این مراکز است، اذعان کرد: ماهواره و اینترنت ابزاری نیرومند است که پاک کردن آنها هنر نیست بلکه استفاده صحیح از این ظرفیت هنر است.

منتظری با تاکید بر اینکه از این ابزار نیرومند باید در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی استفاده شود، ابراز داشت: این مراکز به طور مستمر زیر نظر رسانه‎های دیجیتال کشور تقویت می‎شوند.

به گفته وی؛ اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان برای زیرساخت مراکز فرهنگی مذکور هزینه شده است که با هزینه نرم‎افزار و سخت‌افزار بالغ بر 800 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول