اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مازندران مطرح کرد

ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز جهان/ بیشترین خطر در کمین زنان

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: ایران جزو 10 کشور اول حادثه‌خیز جهان است.

ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز جهان/ بیشترین خطر در کمین زنان

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان مازندران، نخستین کنگره بهداشت باروری در بلایا به میزبانی جمعیت هلال احمر مازندران با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، مرکز تحقیقات بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی بابل، محمد جعفریان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و مهدی ولی‌پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در قائم‌شهر برگزار شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در آیین افتتاحیه این کنگره گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در فرآیند بحران باید به درستی مدیریت شود و اهتمام لازم به آن در دستور کار قرار گیرد موضوع بهداشت باروری و اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش آسیب‌پذیری زنان و کودکان است.

محمد جعفریان افزود: ایران جزو 10 کشور اول حادثه‌خیز جهان است و شواهد و تجربیات نشان می‌دهد که در تمامی بلایای طبیعی، زنان به دلیل دارا بودن فاکتورهای تولیدمثلی بیشتر در معرض خطر هستند.

وی گفت: با توجه به این مهم ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی به منظور کاهش آسیب‌پذیری زنان و همچنین اهتمام به پژوهش‌های نوین علمی و استفاده از تجربیات سایر کشورها از جمله ضرورت‌هایی است که باید بیشتر به آن پرداخت.

این مسئول با تاکید بر مداخله به موقع در حوادث و بلایا گفت: برگزاری این همایش‌ها و کنگره‌های علمی می‌تواند به ارتقای دانش و آگاهی‌های عمومی و تخصصی کمک شایانی کند.

در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران به روند برگزاری این کنگره کرد و گفت: ایران کشوری به شدت در معرض حوادث و مخاطرات طبیعی است که با وجود دارابودن یک درصد جمعیت جهان بیش از شش درصد حوادث و سوانح طبیعی جهان در این گستره جغرافیایی روی می‌دهد.

مهدی ولی‌پور افزود: به موجب بررسی‌های انجام شده تقریبا هیچ جای ایران از خطر زلزله در امان نیست به طوری که تنها در قرن بیستم میلادی بیش از 20 زلزله بزرگ در ایران روی داده است که منجر به مرگ 140 هزار نفر و ویرانی روستاها و شهرهای زیادی شده است که زلزله مرگبار بم نمونه بارز این حوادث بزرگ بوده است.

رئیس اولین کنگره علمی بهداشت باروری مازندران بیان کرد: از آنجایی‌که زنان و کودکان از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در حوادث به شمار می‌روند از این رو برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های علمی با هدف ارتقای مهارت‌های مراقبتی و حمایتی برای نیروهای امدادی و کادر درمانی از ضروریات است.

این مسئول با تشکر از دانشگاه علوم پزشکی بابل به خاطر مشارکت در برگزاری این کنگره علمی گفت: ارسال مقالات زیاد و در تراز علمی بالا نشان می‌دهد که این کنگره با استقبال خوب متخصصان و دست‌اندرکاران قرارگرفته است.

وی در پایان ابراز داشت: تجربه ثابت کرده است که برگزاری این کنگره‌های علمی می‌تواند نتایج مثبت و موثری در عملیات‌های امداد و نجات و کاهش آسیب‌پذیری جامعه هدف داشته باشد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول