اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب اعضای شورای شهر اردبیل

وانت‌بارهای اردبیل ساماندهی می‌شوند / رقم دریافت عوارض همچنان محل اختلاف

با تصویب شورای شهر اردبیل دستور‌العمل وزارت کشور مبنی بر ساماندهی وانت‌بارها و دریافت عوارض از آنها به تصویب شورای شهر اردبیل رسید.

وانت‌بارهای اردبیل ساماندهی می‌شوند / رقم دریافت عوارض همچنان محل اختلاف

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: دریافت این عوارض که مورد تاکید و تصویب مسئولان کشوری و تایید وزارت کشور قرار گرفته نیازی به تصویب در زمان نرخ‌گذاری عوارض ندارد و ما می‌توانیم با استناد به بخشنامه وزارت کشور در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری ضرورت ساماندهی وانت‌بارها را به مانند سواری‌های شخصی در سال‌های گذشته یادآور شد و عنوان کرد: در مقطعی سواری‌های شخصی که بلاتکلیف بودند به همت شورای شهر و شهرداری ساماندهی شدند که در این ساماندهی سعی شد حق و حقوق آنها نیز رعایت شود که یقیناً ساماندهی وانت‌بارها نیز ثمرات و فواید این چنینی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه صاحبان این خودروها از خدمات شهری بهره برده و ضرورت دارد خدماتی مطلوب‌تر نیز به آنها ارائه شود ساماندهی وانت‌بارها و تعیین تکلیف صدور کارت برای این فعالان در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با پرداخت رقمی که شورای شهر در جلسات بعدی در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند، اقدامات لازم انجام شود.

رئیس شورای شهر اردبیل در خصوص تذکر نائب رئیس شورای شهر نیز یادآور شد: اگر سازمان تاکسیرانی تخلفی را کرده است ما انتظار برخورد با این تخلف را داریم که قطعاً نامه‌ای به شهردار اردبیل ارسال خواهد شد تا جلوی این تخلفات گرفته شود.

سرداری ادامه داد: البته این موضوع اردیبهشت ماه مطرح شد که به دلیل حساسیت زمان انتخابات تصمیم‌گیری در این زمینه به بعد از انتخابات شورای شهر واگذار شد و اگر در این مدت سازمان تاکسیرانی بودن مصوبه شورا خودسرانه به این کار اقدام کرده است باید شهردار اردبیل برخورد جدی با این مجموعه داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: ‌ما وظیفه نظارتی داریم و اگر رقمی از صاحبان وانت‌بارهای سبک و سنگین در این مدت دریافت شده است باید به آنها برگشت بخورد ولی اینکه بخواهیم با ابزار قرار دادن این موضوع جلوی اجرای این طرح را بگیریم درست و منطقی به نظر نمی‌رسد.

رقم دریافتی از وانت‌بارها بالاست، باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه دبیر شورای شهر اردبیل با انتقاد از عدم تمکین سازمان تاکسیرانی به تصمیم شورا در این زمینه بیان داشت: اینکه خودسرانه و بدون تصمیم شورا رقمی دریافت شود تخلف محسوب می‌شود.

نادر فرزانه گفت:‌ ما نیز معتقدیم در زمان تعیین عوارض باید این موضوع مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت و البته در این مقطع نیز می‌توان با استناد به دستور‌العمل وزارت کشور نسبت به ساماندهی اقدام کرد.

وی رقم پیشنهادی را بالاتر از توان وانت‌داران توصیف کرد و ادامه داد: اینکه صاحب وانت 25 تا 30 هزار تومان پرداخت کند تا شهرداری آنها را ساماندهی کرده و کارت ترددی صادر کند رقم بالایی است چرا که در دستور‌العمل وزارت کشور همه مناطق کشور به یک دید نگریسته شده است.

دبیر شورای شهر اردبیل افزود: البته در این ساماندهی باید نوع وانت‌بار، پلاک قرمز و سفید، و بارکش و غیر‌بارکش تعیین تکلیف شوند تا با یک دید یکسان به آنها نگریسته نشود.

فرزانه پیشنهاد کرد رقم تعیین شده تا دو هفته آینده مورد ارزیابی نمایندگان پارلمان محلی قرار گیرد تا یک رقم منطقی در این زمینه تعیین شود.

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز ضرورت ساماندهی وانت‌بارها و وارد شدن مشخصات کامل آنها را در سامانه بانک اطلاعاتی ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: ما نیز معتقدیم این کار باید به شکل واقعی صورت گیرد.

جواد قرآن‌نویس تاکید کرد:‌ ساماندهی وانت‌بارها فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت و قطعاً کار و بار آنها را نیز رونق می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه با رای اکثریت شورای شهر اردبیل کلیات این ساماندهی مصوب شد اما جزئیات آن که بیشتر مربوط به تعیین رقم پیشنهادی بود برای بررسی بیشتر به جلسات بعدی موکول شد.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول