اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز خبر داد

اجرای طرح ایده‌های بدیع در ستاد سرمایه‌گذاری استان البرز

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز گفت: طرح ایده‌های بدیع در ستاد سرمایه‌گذاری استان البرز اجرا می‌شود.

اجرای طرح ایده‌های بدیع در ستاد سرمایه‌گذاری استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، امیر یزدی اظهار داشت: پیشنهاد تأسیس بندر خشک در استان البرز، طرح پروژه گردشگری سلامت، راه‌اندازی تله‌کابین در شهرستان طالقان و ... از جمله طرح‌ها و فرصت‌های جدید در حوزه سرمایه‌گذاری استان بود.

*پیشنهاد تأسیس بندر خشک در استان البرز

این مسئول با اشاره به پیشنهاد تاسیس بندر خشک در استان البرز افزود: بنا به اظهارات سرمایه‌گذار پروژه این طرح در مرحله مطالعاتی قرار دارد و وسعتی به مساحت 120 هکتار برای آن دیده شده است.

*پیش‌بینی بندر پایانه‌های باری

وی ادامه داد: براساس اجرای این طرح پیش‌بینی بندر پایانه‌های باری نیز در استان انجام خواهد شد که انجام فاز نخست این طرح نیز سرمایه‌ای بالغ بر 100 میلیارد تومان را می‌طلبد.

یزدی ساماندهی خطوط حمل و نقل و لجستیکی در راههای مواصلاتی، توسعه فعالیت‌های خدماتی و اقتصادی در استان البرز به عنوان یکی از شاهراه‌های مواصلاتی کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیر مستقیم را از جمله شاخصه‌های این طرح عنوان کرد.

به گفته سرمایه‌گذار پروژه طراحی این بندر مشابه با بندر شهید رجایی است و حتی پایانه باری نیز در آن پیش‌بینی شده است.

*طرح پروژه گردشگری سلامت

معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار این طرح گردشگری سلامت را استفاده از خدماتی می‌داند که به بهبود و یا افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب‌های معدنی، آب و هوا  و...) در دوره نقاهت منتهی می‌شود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد انجام می‌شود.

وی وجود جاذبه‌های گردشگری و منابع طبیعی غنی در استان البرز را مهمترین دلیل انتخاب در اجرای این طرح عنوان کرد.

به گفته یزدی محلی واقع در گرمدره کرج و به مساحت 17 هزار متر با سرمایه‌ای بالغ بر 40 میلیارد تومان به همین منظور مورد نظر قرار گرفته است.

این مسئول گفت: ارائه طرح به سازمان امور اقتصادی و دارایی استان و قطعی شدن وضعیت تأمین منابع مالی جهت اخذ تأییدیه به عنوان مصوبه این طرح اعلام شد.

*راه‌اندازی تله‌کابین در شهرستان طالقان

یزدی همچنین راه‌اندازی تله‌کابین در شهرستان طالقان را نیز به عنوان یکی دیگر از طرح‌های در دست مطالعه از سوی سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: استعلام‌های لازم از سازمان‌های محیط زیست، جهادکشاورزی و اقتصاد و دارایی و کاربری زمین در این محدوده انجام شده است.

وی رد طرح ایجاد تله‌کابین در شهرستانک را به جهت قرارگیری محدوده در منطقه حفاظت شده و تهدید اکوسیستم زیست‌محیطی اعلام کرد.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول