اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان خواستار شد

اختصاص حداقل یک درصد از هزینه‌ها برای ایمنی ابنیه تاریخی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مسئولان باید حداقل یک درصد از هزینه‌های موجود را برای ایمنی و پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در ابنیه‌های تاریخی موجود در سطح شهر اختصاص بدهند.

اختصاص حداقل یک درصد از هزینه‌ها برای ایمنی ابنیه تاریخی اصفهان

بهزاد بزرگزاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت توجه مسئولان به آثار تاریخی اظهار کرد: ابنیه‌های تاریخی از یک سو باز‌مانده نسل‌های گذشته و از سوی دیگر نیز به عنوان تاریخ یک ملت و روش‌کننده مسیر پیش روی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از ابنیه تاریخی و موزه‌ها در کنار دسته بندی آنها از لحاظ هنری، علمی، تاریخی، طبیعی و فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: حفاظت فیزیکی، فنی و قانونی در راستای حفظ آثار از خطر نابودی، دستبرد و تخریب این آثار امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای ایجاد حفاظی ایمنی برای ابنیه تاریخی و آثار درون آنها متولیان امر باید ضرورت وجود ایمنی در محیط را بپذیرند، تصریح کرد: همچنین مسئولان باید حداقل یک درصد از هزینه‌های موجود را برای ایمنی و پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در ابنیه‌های تاریخی موجود در سطح شهر اختصاص بدهند.

وی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی جزو نخستین خطر‌های بالقوه در محیط ابنیه تاریخی است، ادامه داد: بروز آتش‌سوزی در این اماکن بیشترین صدمات و خسارت‌ها را در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی برای شهر ایجاد می‌کند.

بزرگزاد با بیان اینکه مسئولان باید برای پیشگیری از بروز این موارد در ابتدا به اطفای حریق در کمترین زمان ممکن بپردازند، تاکید کرد: مسئولان باید به توانمند‌سازی مدیریتی در راستای بروز حریق در این اماکن توجه کنند.

انتهای پیام/63004/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول