اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماهه نخست امسال

آتش‌سوزی در 121 هکتار از مراتع استان مرکزی مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از مهار آتش‌سوزی در سطح 121 هکتار از مراتع استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

آتش‌سوزی در 121 هکتار از مراتع استان مرکزی مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک یوسف یوسفی در حاشیه بازدید از طرح‌های مرتع‌داری شازند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فصل گرما به دلیل خشک شدن علوفه‌ها با کوچک‌ترین شعله آتشی سطح وسیعی از مراتع و جنگل‌ها طعمه آتش می‌شود به طوری که در سه ماهه نخست امسال 121 هکتار از مراتع استان دچار حریق شده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرستان خنداب با 100 هکتار بیشترین سهم را در آتش‌ سوزی مراتع به خود اختصاص داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تاکید کرد: آتش‌‌سوزی در مراتع خسارت‌های بسیاری به همراه دارد که لازم است شهروندان از روشن کردن حریق در مراتع خودداری کرده و در حفظ و حراست از مراتع بکوشند.

یوسفی کنترل و اطفاء حریق، پیگیری و اطلاع‌رسانی و تهیه و چاپ بروشورهای مختلف به منظور ارتقاء سطح آگاهی و دانش مردم به خصوص بهره‌برداران مراتع و جنگل‌ها را از مهم‌ترین راهکارها در راستای جلوگیری از عواقب سوء آتش‌سوزی در منابع طبیعی عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: همکاری مردم در کاهش آتش‌سوزی‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مردم باید بکوشند منابع طبیعی را در امر حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی یاری رسانده و از آسیب رساندن به مراتع پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه جلب مشارکت مردمی یکی از اقدام‌های مهم برای ارتقاء سطح حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان به شمار می‌رود، ادامه داد: منابع طبیعی در امر حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی به شدت نیازمند مشارکت مردمی است.

به گفته وی ایجاد هر گونه حریق در مراتع جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قاطع صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/87013/ش20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول