اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد عفاف و حجاب استان یزد عنوان کرد

استفاده از نیروهای مردمی در جهت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

مسئول ستاد عفاف و حجاب استان یزد با اشاره به فعالیت ستاد مردمی عفاف و حجاب در استان طی دو سال گذشته گفت: برای گسترش عفاف و حجاب و کسب موفقیت در این زمینه باید از نیروهای مردمی بهره برد.

استفاده از نیروهای مردمی در جهت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدحسن حسینی، شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهیده حجاب و عفاف، مروه شروینی در امامزاده جعفر(ع) یزد اظهار داشت: ستاد مردمی عفاف و حجاب چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده و در مسجد جامع و باغ دولت‌آباد برنامه‌های بسیار خوبی را برای زمینه‌سازی در گسترش امر عفاف و حجاب اجرا کرده است.

وی با تشریح اهداف این ستاد عنوان کرد: همچنان که در جنگ نظامی، تا نیروهای مردمی پای کار نیامدند و تا بسیج تشکیل نشد، کاری از پیش نبردیم، در ناتوی فرهنگی نیز مردم باید پای کار بیایند و از ظرفیت آنها استفاده شود.

حسینی عنوان کرد: با تشکیل ستاد مردمی عفاف و حجاب در استان یزد در واقع فضایی برای کسانی ایجاد کردیم که دغدغه حجاب دارند زیرا هم مسئولان و هم مردم، نسبت به ناتوی فرهنگی به ویژه در زمینه حجاب احساس نگرانی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای پیروزی در تهاجم فرهنگی باید از همه چیز گذشت، افزود: وقتی احساس خطر شود،‌ حاضریم از هزینه‌های زندگی خود کم کرده و به مقابله با تهاجم فرهنگی بپردازیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه برقراری ارتباط مردم با ستاد مردمی عفاف و حجاب استان یزد اظهار داشت: برقراری این ارتباط از طریق عضویت در ستاد یا مراجعه به سایت این ستاد، امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در این ستاد، آیتم‌هایی که مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ‌سازی حجاب مطرح کرده‌اند را محقق کنیم.

حسینی تصریح کرد: اگر فرهنگ عفاف و حجاب در کشور ایجاد شود، مسئولان انتظامی نیز بهتر می‌توانند پای کار بیایند و وظایف خود را با دقت و انگیزه بیشتری انجام دهند.

مسئول ستاد مردمی عفاف و حجاب استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره مروه شروینی خاطرنشان کرد: این زن مسلمان، چهار سال پیش به خاطر حجابش در دادگاه آلمان در مقابل چشمان همسر و فرزندش و حاضران در دادگاه با 18 ضربه چاقو به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: این شهادت مظلومانه نشان داد که طرح‌های بشردوستانه از سوی مدعیان حقوق بشر، ادعایی بیش نیست.

حسینی تاکید کرد: چنین افرادی به خاطر عفاف و حجاب جان خود را از دست دادند و باید به عنوان یک الگو برای زنان مسلمان مطرح شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت استان یزد در مورد حجاب عنوان کرد: شهر یزد در مقایسه با بسیاری از شهرها از وضعیت خوبی برخوردار است اما این استان نیز اکنون در معرض تهدید است و مواردی از بی‌حجابی مشاهده می‌شود که در شأن و جایگاه یزد نیست.

به گزارش فارس، این مراسم با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دفتر امور بانوان استانداری یزد و با مشارکت صدها نفر از بانوان عضو ستاد مردمی عفاف و حجاب در سالن سیدالشهدا(ع) امامزاده جعفر یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول