اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رعایت مسائل زیست محیطی

‌کمپوست بجنورد به فعالیت خود ادامه می‌دهد

عضو شورای اسلامی بجنورد گفت: براساس تصمیم شورای اسلامی این شهر مقرر شد تا کمپوست بجنورد در محل کنونی به فعالیت خود همچنان ادامه دهد.

‌کمپوست بجنورد به فعالیت خود ادامه می‌دهد

جمشید گریوانی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد در تشریح جلسه فوق‌العاده امروز شورای اسلامی این شهر در مورد تصمیم گیری فعالیت کمپوست با بیان اینکه این نشست با حضور دادستان عمومی و انقلاب و مدیرکل محیط زیست استان برگزار شد، اظهار کرد: طی این نشست مقرر شد تا کمپوست بجنورد با رعایت مسائل زیست محیطی فعالیت خود را داشته باشد.

منتخب مردم در چهار دوره شورای اسلامی بجنورد با بیان اینکه از چند ماه قبل به خاطر برخی مسائل در فعالیت این کارخانه وقفه به وجود آمد، گفت: در این راستا مقرر شد تا شهرداری با کمک محیط زیست ضمن رفع معایب نسبت به فعال کردن این کارخانه اقدام کند.

به گفته گریوانی رکود در فعالیت کارخانه کمپوست، باعث ایجاد مشکلات بهداشتی و زیست محیطی در محل دفن زباله‌ها در روستای علی آباد بجنورد شده است.

چندی قبل نیز شماری از اهالی روستای علی آباد طی تماس‌های مکرر و ارسال نمابر نسبت به دفن غیر بهداشتی زباله و آتش زدن آن‌ها در بالادست این روستا که باعث به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی و تنفسی شده بود، انتقاد و خواستار فعال شدن کارخانه کمپوست شده بودند.

به گزارش فارس، برای اجرای کمپوست بجنورد 47 میلیارد ریال هزینه صرف شده که  25 میلیارد ریال از آن از محل کمک‌های استانی و بقیه از طریق مشارکت‌های شهرداری‌های چهار شهر خراسان شمالی تأمین شده است.

کارخانه بیوکمپوست بجنورد در 15 هکتار زمین احداث شده که سه هکتار از این فضا به فضای سبز و 2.5 هکتار آن به بخش تبخیر اختصاص یافته است.

فعالیت آزمایشی این واحد خردادماه سال گذشته انجام که دارای یک‌هزار و 400 متر خط پردازش، سه هزار متر پالایش است.

ظرفیت بازیافت زباله در کارخانه کمپوست بجنورد نیز روزانه 250 تن زباله اعلام شده که از اواخر سال گذشته این واحد به حالت رکود در آمده است.

انتهای پیام/63002/‌ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول