اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

مصرف‌کنندگان برای خرید برق بزودی قدرت انتخاب می‌یابند

معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران بورس انرژی را عامل انحصارزدایی در صنعت برق دانست و تاکید کرد: در آینده‌ای نه چندان دور مصرف‌کنندگان‌، قدرت انتخاب خواهند داشت و برق را با قیمت رقابتی خریداری خواهند کرد.

مصرف‌کنندگان برای خرید برق بزودی قدرت انتخاب می‌یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، رضا ریاحی در همایش آشنایی با بورس انرژی و چشم‌انداز آتی در تبریز با اشاره به غیرقابل ذخیره بودن انرژی برق تاکید کرد: برای خرید این کالای استراتژیک باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا در رسیدن آن به مصرف کنندگان تعللی صورت نگیرد.

وی از افتتاح رسمی بازار برق در اسفند ماه سال گذشته با محوریت معاملات برق خبر داد و افزود: حجم معاملات این بازار هم اکنون به مرز 5 میلیارد ریال رسیده است که نشانگر روند رو به رشد بخش عمده فروشی این بازار است.

وی بورس انرژی را عامل انحصارزدایی در صنعت برق دانست و تاکید کرد: در آینده‌ای نه چندان دور مصرف‌کنندگان، قدرت انتخاب خواهند داشت و برق را با قیمت رقابتی خریداری خواهند کرد.

ریاحی خرید برق توسط مصرف کنندگان کوچک را با تفکیک بحث اتصال به شبکه برق و خرید برق از یکدیگر میسر دانست و تشریح کرد:در دیگر کشورهای دنیا عرف بر این است که شرکت هایی به عنوان خرده فروش، انرژی را از بورس خریداری کرده و به مصرف کنندگان می‌فروشند که در کشور ما نیز اینگونه خواهد بود.

وی یکی از مزیت‌های خرید برق از بازار بورس را قیمت ارزان‌تر عنوان کرد و افزود: در آینده مصرف کنندگان جدید، دیگر انرژی برق مورد نیاز خود را از شرکت‌های برق منطقه‌ای تامین نخواهند کرد و شرکت‌های بازرگانی به عنوان خرده فروشان، برق مصرفی این مصرف کنندگان را تامین خواهند کرد.

وی در ادامه توضیحاتی درباره نحوه خرید انرژی برق توسط مصرف کنندگان عمده از بورس انرژی به شرکت کنندگان ارائه کرد و خاطرنشان کرد: در دوران فعلی خریداران بخش صنعت و معدن ، سفارش خرید خود را در قالب انرژی مورد نیاز به صورت ماهیانه در سه بازه کم باری،میان‌باری و پرباری و با فرض استفاده از گزینه بدون دیماند به بورس انرژی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/60001/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول