اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی تنکابن:

تسهیلات به فعالان صنایع دستی کاهش یافت

رئیس اداره میراث فرهنگی تنکابن و عباس‌آباد گفت: با توجه به کمبود اعتبارات مورد نیاز امسال، وام به فعالان صنایع دستی از پنج میلیون تومان به سه تا چهار میلیون تومان کاهش یافت.

تسهیلات به فعالان صنایع دستی کاهش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سلمانشهر، در راستای حمایت از تولیدات داخلی به ویژه صنایع دستی با حضور هشت استان کشور، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم صنایع دستی در سلمانشهر مازندران برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی تنکابن و عباس‌آباد عصر امروز در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: برای حمایت از تولیدات داخلی به ویژه صنایع دستی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم مورد توجه قرار دارند و امسال که با توجه به فرمان مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده و تلاش می‌کنیم تولیدات داخلی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند که برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات صنایع دستی از این برنامه‌ها است.

داریوش رحیم‌ مشایی گفت: حمایت از تولیدات صنایع‌دستی و ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخل از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف ما در سازمان است که در کنار حفظ این آثار می‌تواند به اقتصاد مردم و در پی آن کشور کمک شایانی کند.

مشایی با اشاره به اینکه در این راستا در حوزه دو شهرستان تنکابن و عباس‌آباد با هدف حمایت از تولید داخلی در شهر گردشگرپذیر سلمانشهر نمایشگاه عرضه تولیدات صنایع دستی کشور برپا شد، گفت: این نمایشگاه با حضور هشت استان شامل تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، زنجان و چادر عشایری از استان کردستان در حدود 40 غرفه واقع در پلاژ شهرداری سلمانشهر در جمشیدآباد برپا شده است.

وی افزود: به دلیل نزدیکی به ماه رمضان برخی از غرفه‌ها در این نمایشگاه پس از حضوری کمتر از 10 روز انصراف دادند که باید برای برگزاری این نمایشگاه‌ها از زمان‌بندی مناسب‌تری استفاده کنیم تا شاهد این مسائل نباشیم.

مشایی با تاکید بر اینکه در دو شهرستان جمعیت زیادی در حوزه تولیدات صنایع دستی به صورت کارگاه کوچک و صنعت خانگی فعالند از اعطای وام 5 میلیونی به هر واحد در سال گذشته خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات موردنیاز امسال این وام از پنج میلیون تومان به چهار تا سه میلیون تومان تنزل یافته است که امیدواریم با حل مشکلات اعتبارات مبلغ وام اعطایی تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

انتهای پیام/86020/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول