اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

سیاست‌های حمایتی برای افزایش تولد از نیاز‌های امروز کشور است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استفاده از سیاست‌های تشویقی و حمایتی برای افزایش تولد و مقابله با بحران جمعیتی از نیاز‌های امروز کشور محسوب می‌شود.

سیاست‌های حمایتی برای افزایش تولد از نیاز‌های امروز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری عصر دوشنبه در همایش یک روزه جمعیت با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران با توجه به برخورداری از جمعیت جوان در دوره طلایی خود به سر می‌برد، اظهار کرد: ایران باید از پنجره قشر جوان خود استفاده کند و مسئولان باید با آگاهی کامل از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در راستای رشد و ارتقای کشور استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته از نداشتن جمیعت جوان رنج می‌برند، اضافه کرد: این کشور‌ها برای دست‌یابی به اهداف متعالی خود از وجود ظرفیت‌های جوانان برخوردار نیستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه نیاز‌های اولیه و ثانویه قشر جوان جامعه مانند بهداشت، اشتغال، مسافرت، اوقات فراغت، تفریح، حمل و نقل و اشتغال باید برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های جمعیتی تأمین شود، تصریح کرد: با توجه به آخرین سرشماری صورت گرفته در کشور 21 میلیون خانوار در کشور زندگی می‌کنند و براین اساس خانواده‌ها از چهار به سه و نیم نفر کاهش پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متوسط تعداد فرزندان در هر خانواده به کمتر از دو فرزند کاهش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر در کشور ایران سه میلیون زوج از مشکل نا‌باروری رنج می‌برند و براساس آمار به دست آمده میزان وقوع طلاق‌ها رشد داشته و اشتغال بانوان نیز با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

حیدری با تأکید بر اینکه چالش‌ها و راهکار‌های حفظ تعادل پویای ساختار جمعیتی باید در سطح کشور شناسایی شود، تأکید کرد: استفاده از سیاست‌های تشویقی و حمایتی برای افزایش تولد و مقابله با بحران جمعیتی از نیاز‌های امروز کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه البته برای افزایش تعداد فرزندان در خانواده‌ها باید تصمیم‌های آگاهانه‌ای اتخاذ شود، افزود: توجه به این موضوع از بروز مشکلات ناشی از افزایش جمعیت در کشور جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول