اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گناباد:

ارتقای کیفیت کالاهای داخلی، یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق است

امام جمعه گناباد گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، پرهزینه‌کردن قاچاق، هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها در امر مبارزه با قاچاق و ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل کشور از راه‌های مبارزه با قاچاق است.

ارتقای کیفیت کالاهای داخلی، یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گناباد که در اداره مخابرات گناباد برگزار شد، اظهار داشت: پدیده قاچاق می‌تواند سبب وابستگی کشور به بیگانگان، آسیب به اقتصاد، تهدید سلامت جامعه به سبب ورود کالاهای غیراستاندارد، پیشرفت نکردن کشاورزی و صنایع و آسیب به ذخایر ژنتیکی شود.

صادقی‌نسب ادامه داد: بیکاری، سودآوری کلانی که از راه قاچاق نصیب قاچاقچیان می‌شود، عدم بازدارندگی مجازات‌های اعمال شده در این زمینه، ناآگاهی از حرمت شرعی قاچاق، بی‌اطلاعی از خیانت به کشور، هزینه و سرمایه اندکی که قاچاقچیان لازم دارند از علت‌های قاچاق کالا و ارز است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، پرهزینه کردن قاچاق، هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها در امر مبارزه با قاچاق و ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل کشور از راه‌های مبارزه با قاچاق است.

فرماندار گناباد در ادامه گفت: نبود استقرار دائمی و نبود تجهیز ایست و بازرسی مصوب شهید سالاری گناباد به عنوان نخستین ایست و بازرسی استان از سمت جنوب در ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان گناباد از مشکلات شهرستان در امر مبارزه با قاچاق است که باید پیگیری شود.

محمد صفایی ادامه داد: نبود استقرار شعبه تعزیرات در ایست و بازرسی شهید سالاری، نبود استقرار نماینده گمرکات در شهرستان و طولانی بودن فرایند آنالیز سوخت‌های مشکوک از دیگر مشکلات است که باید پیگیری شود.

وی افزود: در زمینه تبعه‌های کشور پاکستان که با داشتن پاسپورت بالغ بر 2 تا 3 میلیون تومان کالا همراه دارند از طریق کمیسیون استان تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/70002/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول