اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر شهرستان سمیرم خبر داد

اسکان 180 خانواده عشایری در کانون گل افشان

رئیس امور عشایر شهرستان سمیرم گفت: کانون گل افشان برای اسکان 180 خانوارعشایری‌ پیش بینی و ساخته شده است.

اسکان 180 خانواده عشایری در کانون گل افشان

ایرج دهقان در گفت‎و‎گو ‎با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کوچ عشایر به مناطق ییلاقی سمیرم اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات زیادی جهت تامین رفاه و اسکان عشایر انجام گرفته است.

وی گفت: در همین راستا کانون اسکان عشایری گل افشان واقع در 30 کیلومتری جنوب شهر سمیرم یکی از کانون‎های فعال جهت اسکان عشایر است.

رئیس امور عشایر شهرستان سمیرم ادامه داد: در فاز اول این کانون اسکانی 200 خانوار عشایری ساماندهی و اسکان داده شده‎اند و در فاز دوم آن 180 پلاک پیش‎بینی شده که تاکنون 50 پلاک آن ساخته و یا در حال ساخته شدن است که عده‎ای از خانواده عشایر نیز در آنها اسکان یافته‎اند.

*احداث دو واحد آموزشی در کانون اسکان گل افشان

وی با بیان اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش در میان عشایر ادامه داد: در کانون گل افشان دو مدرسه ویژه فرزندان عشایر راه‌اندازی شده است.

دهقان گفت: این مدارس به همت مدیریت امور عشایر استان اصفهان تامین اعتبار و عملیات ساخت آنها آغاز شد و در حال حاضر عملیات ساخت آنها پایان یافته و جهت استفاده در اختیار عشایر محترم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مدرسه ابتدایی حکمت و مدرسه راهنمایی حکیم جهانگیر خان قشقایی که در پی تغییر نظام آموزش و پرورش به دبیرستان تبدیل شد در راستای تعلیم و تربیت فرزندان عشایر آماده خدمت رسانی به این عزیزان است.

*4 هزار و 750 خانوار عشایر سیار داریم

رئیس امور عشایر شهرستان سمیرم بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و 750 خانوار عشایر سیار داریم.

وی ادامه داد: این عشایر هر ساله نیمه اردیبهشت ماه وارد شهرستان سمیرم می‌شوند و تا اوایل مهر یا آبان ییلاق خود را در سمیرم و نواحی اطراف می‎گذرانند.

انتهای پیام/63015/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول