اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخوان: ارتش با گلوله جنگی تیراندازی کرد/ ارتش: جلوی حمله به گارد ریاست جمهوری را گرفتیم

یک منبع پزشکی در بیمارستان میدانی رابعه العدویه از کشته شدن بیش از 34 نفر از حامیان مرسی در مقابل گارد ریاست جمهوری خبر داد.

اخوان: ارتش با گلوله جنگی تیراندازی کرد/ ارتش: جلوی حمله به گارد ریاست جمهوری را گرفتیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های خبری مصر، یک پزشک بیمارستان میدانی در رابعه العدویه گفت که صبح امروز دوشنبه در جریان تیراندازی به تحصن‌کنندگان در مقابل گارد ریاست جمهوری در جاده صلاح سالم،‌ بیش از 34 نفر کشته شدند.

همچنین ده‌ها نفر نیز زخمی شده و سریعا به بیمارستان‌های میدانی و نزدیک به محل تحصن انتقال داده شدند و این در حالی است که تعدادی از تحصن‌کنندگان خود را برای تشکیل کمیته‌های دفاع از تحصن‌کنندگان در مقابل هر گونه حمله احتمالی، آماده می‌کنند.

از سوی دیگر «عصام العریان» از رهبران اخوان‌المسلمین گفت که تحصن‌کنندگان در مقابل گارد ریاست جمهوری هدف تیراندازی با گلوله جنگی قرار گرفته‌اند.

وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: جراحت برخی زخمی‌ها خطرناک است...از اذان صبح تا کنون شلیک گاز‌های اشک‌آور ادامه دارد...نیروهای گارد ریاست جمهوری شلیک می‌کنند و تحصن‌کنندگان نیز همچنان به تحصن ادامه داده و مکان تحصن را ترک نکرده‌اند.

وی افزود که تحصن‌کنندگان در رابعه العدویه نیز اعزام جمع زیادی برای حمایت از تحصن‌کنندگان در مقابل گارد ریاست جمهوری را بررسی می‌کنند.

از سوی دیگر شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای ارتش جلوی یورش تعدادی از هواداران مسلح مرسی به داخل گارد ریاست جمهوری را گرفته و به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند.تلویزیون مصر از کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن یک نفر دیگر در حمله به گارد ریاست جمهوری مصر خبر داد.

 

ارتش مصر همچنین از بازداشت 200 نفر در برابر باشگاه گارد ریاست جمهوری خبر داد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول