اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران 8 استان

پنجمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار در بیجار برگزار شد

پنجمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار با حضور 8 استان منطقه غرب کشور در بیجار برگزار شد.

پنجمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار در بیجار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، امام جمعه بیجار در این همایش که با حضور استان‌های همدان، لرستان، زنجان، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی و کرمانشاه در آمفی تئاتر امیرنظام گروسی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دشمن دو نقطه اصلی فرهنگ انتظار و فرهنگ عاشورا را در مذهب تشیع شناسایی کرده و آنها را مورد هدف هجمه‌های خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام علی مرادی به بیان فرازهایی از دعای نورانی ندبه  پرداخت و افزود: شعر و بیان شاعران باید با تقوای کامل همراه بوده و از هر گونه ریا به دور باشد.

مرادی با بیان اینکه با ظهور امام زمان (عج) تمامی پلیدی‌ها پایان می‌یابد، گفت: زمانی که امام زمان (عج) ظهور کنند زمینه احیای قرآن و دستورات الهی در جامعه فراهم می‌شود.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه شعرا در تجلی فرهنگ ظهور نقش مهمی دارند، تصریح کرد: لازم است تا افرادی که دارای روحیه شعر و شاعری هستند روحیه معنویت را در خود تقویت کرده و همراه با افزایش سطح علمی، سطح معرفت و فرهنگ خود را افزایش دهند.

مرادی با تاکید بر اینکه تأثیر شعر بر فرهنگ انتظار بی‌بدیل است، افزود: ما می‌خواهیم جامعه در انتظار واقعی فرج به سر ببرد و شاعران در حیطه ترویج فرهنگ انتظار کمک شایانی خواهند داشت.

وی تأثیرات و خروجی همایش شعر انتظار را آشنایی هر چه بیشتر افراد جامعه به ویژه نسل جوان با ائمه اطهار (ع) عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت خصوصاً در بین نوجوانان و جوانان به رشادت‌های جوانان مسلمان ایرانی در همه عرصه‌های دفاع از دین و کشور در طول سال‌های متمادی اشاره کرد و گفت: انتظار فرج و مهدویت ریشه در جان و اعتقاد جوانان این مرز و بوم دارد و بر این اساس است که جوانان ایران اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله علم و دین سرآمد هستند.

انتهای پیام/79015/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول