اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

مداحان و شعرا در تعظیم شعائر دینی نقش جدی دارند

استاندار قم بر نقش خطیر و تاثیرگذار مداحان و شعرا در تعظیم شعائر دینی و ترویج سیره اهل بیت(ع) تاکید کرد.

مداحان و شعرا در تعظیم شعائر دینی نقش جدی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرمرضا پیریایی در دیدار جمعی از شاعران، مداحان و ذاکرین استان قم که در آستانه ماه ضیافت الهی و در تالار معصومیه استانداری برگزار شد اظهار داشت: این نشست به دنبال سلسله جلساتی که در گذشته با مجموعه هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران استان قم برگزار شده تشکیل می‌شود که امیدواریم نتایج خوبی را برای مجموعه استان و فرهیختگان این قشر در بر داشته باشد.

وی با اشاره به رسالت خطیر متوجه مداحان و شعرای مذهبی، مدح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را هنری مقدس و حرفه‌ای بس والا و ارزشمند عنوان و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف خود با شاعران و مداحان در خصوص اهمیت، جایگاه و رسالت این قشر مطالب مهمی را مطرح کرده‌اند که این سخنان باید سرلوحه کار قرار گیرد.

استاندار قم افزود: به واقع مداحی کاری بسیار سخت و به قول رهبر معظم انقلاب کاری، هنرمندانه، مؤثر، هدایتگر و جهت‏بخش است.

پیریایی با اشاره به طرح مشکلات شاعران و مداحان استان قم چنین گردهمایی‌هایی را مفید و راهگشا دانست و بیان داشت: بسیاری از مشکلات مطرح شده در این جلسه می‌توانست در گذشته از طریق برگزاری چنین نشست‌های مشترکی حل شود و در واقع برگزاری چنین جلساتی می‌تواند در اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع مشکلات کارگشا باشد.

وی با تاکید بر اهتمام جدی دستگاه‌های دست‌اندرکار در حل مشکلات این قشر تاثیرگذار فرهنگی، تصریح کرد: نهادها و دستگاه‌های مختلفی در استان قم متولی امر فرهنگ هستند و به کارهای فرهنگی می‌پردازند که باید از ظرفیت این نهادها در راستای رفع مشکلات جامعه مداحان و شاعران استفاده کرد.

استاندار قم با تعیین هیئتی برای بررسی مشکلات مداحان و شاعران دینی استان قم گفت: استانداری وظیفه خود می‌داند تا در خصوص مشکلات جامعه شاعران و مداحان چاره‌اندیشی و بستر و زمینه‌های فعالیت بدون دغدغه این عزیزان را فراهم کند.

پیریایی با بیان اینکه قم در تمام زمینه‌ها و ابعاد معیار و الگویی برای کشور به شمار می‌رود، به ضرورت محور بودن قم در بحث مداحی و شعر آیینی اشاره کرد و ابراز داشت: قم از ظرفیت و توان ویژه‌ای در زمینه بررسی آسیب‌ها و آفات عزاداری و تهیه متون و محتوای معتبر و مورد تایید برای ذاکرین و شعرای اهل بیت برخوردار است.

وی با تجلیل از نقش و جایگاه استاد مجاهدی در عرصه شعر آیینی کشور و استان قم از وی به عنوان مشاور فرهنگی خود یاد کرد و ابراز داشت: این افتخار بزرگی است که استاد مجاهدی به عنوان دبیر شعر آیینی کشور از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده‌اند و این امر نشان دهنده ظرفیت و جایگاه مهم استان قم در عرصه شعر آیینی است.

استاندار قم با بیان اینکه شاعران و مداحان در کنار سخنرانان وظیفه خطیری برعهده دارند، یاد و خاطره حبیب‌الله معلمی شاعر دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: مداحان و شعرا نقش خطیر و تاثیرگذاری را در تعظیم شعائر دینی و ترویج سیره اهل بیت(ع) بر عهده دارند.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول