اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

بخشی از تجلی خدمات نظام به دست دهیاران است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: بخشی از تجلی خدمات نظام، انقلاب و خدمات این کشور به دست دهیاران است و از این‌رو نیز دهیاران جایگاه ویژه‌ای دارند.

بخشی از تجلی خدمات نظام به دست دهیاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش یک روزه سراسری دهیاری‌های استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم دارای 114 سوره است که 113 سوره دارای بسم الله الرحمن الرحیم بوده و این به معنای آن است که اسلام دروازه رحمت است.

وی افزود: اسلام دین رحمت، شفقت، مهر و انسان دوستی است و مکاتب دنیا در برابر این مکتب آسمانی نمی‌توانند از انسان دوستی، نوع دوستی و حقوق بشر حرف بزنند.

این مسئول اضافه کرد: نفس انسان گاهی در اثر فعل و انفعالات و برخوردها در روابط فردی و اجتماعی، کدورت می‌گیرد و لکه‌ای سیاه در گوشه قلب پیدا می‌شود و ماه رمضان ماه پاک کردن نفس است و کسی که از این ماه استفاده می‌کند در پایان ماه رمضان مانند انسانی است که تازه از مادر متولد شده است.

امام جمعه تاکستان خطاب به دهیاران گفت: شما دهیاران که وظیفه خدمت‌رسانی به مردم روستاها را بر عهده دارید باید بدانید که یکی از کارهایی که در ماه مبارک رمضان باید انجام دهید این است که در مراسم مختلفی که در این ماه مبارک برگزار می‌شود در کنار مردم باشید و با آنها هم‌نوا شوید.

اسلامی افزود: البته در کنار این حضور در این مراسم باید وظیفه اصلی خود را که خدمت‌رسانی به مردم است را با جدیت بیشتری پیگیری کنید.

وی اظهار کرد: اگر کسی مورد عنایت ویژه خدا قرار گیرد، خداوند متعال اسباب خیر را برای او آماده می‌کند و دهیاران نیز در چنین جایگاهی هستند به طوری که می‌توانند در راستای خدمت هرچه بیشتر به مردم گام بردارند و این مقدمه خیرخواهی خداوند است و خدمت صادقانه نیز تقرب به خدا را به دنبال دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: موضوع مهمی که دهیاران باید به آن توجه کنند نیازسنجی و حرکت بر اساس اولویت‌ها است زیرا اولویت‌بندی، کاری عاقلانه و با حکمت و تدبیر است بنابر این دهیاران باید به نیازهای روستاها توجه کنند و با توجه به تعدد این نیازها بر اساس اولویت‌بندی عمل کنند.

اسلامی افزود: اینکه بیت‌المال به دست شما و به وسیله شما برای ارائه خدمات به مردم هزینه می‌شود اراده خداوند متعال است و این موضوع نشان دهنده بعد مذهبی و معنوی فعالیت‌های شما دهیاران است.

وی یادآور شد: شما دهیاران بدانید مادامی که در حال خدمت به مردم روستا هستید در عبادت به سر می‌برید و خداوند این عزت را برای شما مبارک قرار دهد.

انتهای پیام/77010/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول