اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال:

800 هزار شهروند قمی کارت هوشمند ملی دریافت می‌کنند

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: 800 هزار کارت هوشمند ملی در کمترین زمان ممکن تحویل شهروندان قمی می‌شود.

800 هزار شهروند قمی کارت هوشمند ملی دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد ناظمی اردکانی عصر امروز در مراسم امضای توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی بین سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان اظهار کرد: صدور کارت هوشمند ملی نیاز به زمان بسیاری دارد اما استاندار گیلان با تیز فهمی اجازه عملیاتی کردن آن در این استان را داده است.

وی به کاربردی کردن کارت هوشمند ملی اشاره کرد و افزود: کارت هوشمند ملی جایگزین دیگر کارت‌ها می‌شود و افراد به کارت‌های مختلف نیازی ندارند.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی جایگزین کارت‌های اعتباری، شناسایی، گواهینامه، پایان خدمت، ایثارگری و حتی سازمان‌های مختلف می‌شود، تصریح کرد: کارت هوشمند ملی موجب سهولت در امور و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال صدور کارت‌های هوشمند را نیازمند ارز دانست و بیان کرد: میلیون‌ها دلار برای صدور کارت‌های هوشمند در کشور هزینه می‌شود و شهروندان هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

وی با تاکید بر کاربردی شدن کارت هوشمند ملی در گیلان، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیر دولتی برای صدور کارت ملی مد نظر است.

ناظمی اردکانی با اشاره به اجرای صدور کارت ملی توسط شرکت‌های فناوری اطلاعات گیلان، اذعان کرد: ظرفیت‌های فنی ایجاد شده توسط شرکت‌های مذکور در اختیار دستگاه‌ها و اداره‌ها گذاشته می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال بسترسازی صدور کارت هوشمند ملی را نیازمند شش ماه زمان عنوان کرد و گفت: ظرف مدت سه سال می‌توان با همگرایی و تعامل دستگاه‌ها و سازمان‌ها کارت هوشمند ملی را در گیلان صادر کرد.

وی کاربردی شدن کارت‌های هوشمند ملی را نیازمند چهار سال زمان دانست و اظهار کرد: 10 هزار تومان برای صدور هر کارت هوشمند ملی به منظور آماده کردن زیرساخت‌ها از شهروندان دریافت می‌شود.

*کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک

ناظمی اردکانی کارت هوشمند ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک اعلام کرد و یادآور شد: فرد با کارت هوشمند ملی در فضای مجازی شناسایی می‌شود و نیاز به حضور فیزیکی افراد در اداره‌ها و سازمان‌ها نیست.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه طراحی کارت هوشمند ملی با استفاده از تجربه دیگر کشورها در ایران انجام شده است، تصریح کرد: بعضی از کشورها در استفاده از کارت هوشمند ملی از ایران پیشگام‌تر هستند.

وی فرآیند آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای صدور کارت هوشمند ملی را با استفاده از زیرساخت فناوری‌های دنیا خواند و بیان کرد: آخرین فناوری‌ها در صدور کارت هوشمند ملی لحاظ شده است.

ناظمی اردکانی به اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی در قم اشاره کرد و افزود: اجرای صدور کارت هوشمند ملی در قم تاکنون نتایج مثبتی دربر داشته است.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه 800 هزار کارت هوشمند ملی در کمترین زمان ممکن تحویل شهروندان قمی می‌شود، اظهار کرد: فاز دوم صدور کارت هوشمند ملی در گیلان اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی در گیلان به امضای محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال، علی حکیم جوادی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و کیهان هاشم‌نیا استاندار گیلان رسید.

انتهای پیام/84001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول