اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد

کاهش 18 درصدی صدور برگه‌های جریمه راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از کاهش چشمگیر تلفات حوادث رانندگی در کشور خبر داد و گفت: در سال 91 شاهد کاهش 18 درصدی در صدور جریمه بودیم.

کاهش 18 درصدی صدور برگه‌های جریمه راهنمایی و رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسکندر مومنی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه تعداد خودروها از سال 85 در کشور سه برابر شده‌اند، بیان کرد: با این وجود میزان وقوع جرایم کاهش یافته است و در سال 91 شاهد کاهش 18 درصدی در صدور جریمه بودیم.

وی با اشاره به کاهش آمار مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی تصریح کرد: در جهان به ازای هر 10 هزار خودرو 8.1 کشته وجود دارد که در ایران این میزان از 25 به 7.5 رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی به اجرای طرح تابستانی راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به آغاز مسافرت‌های تابستانی در جاده‌های مختلف کشور به ویژه در مسیرهای منتهی به شهرهای بزرگ شاهد ترافیک هستیم.

وی از فعالیت 40 هزار نفر پرسنل راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در طرح تابستانی خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است تا نیروهای راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف به ویژه مسیرهای منتهی به اماکن مذهبی و مساجد حضور یافته و ترافیک را کنترل کنند.

مومنی به ارائه طرح بخشودگی جرایم رانندگی به مجلس خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح تمام برگه‌های جریمه صادر شده تا پایان سال 90 مشمول بخشودگی می‌شوند و به رانندگان از ابتدای ماه رمضان شش ماه فرصت داده می‌شود که از بخشودگی دو برابر شدن نرخ جریمه‌ها استفاده کنند.

وی هدف راهنمایی و رانندگی از قوانین جدید را افزایش میزان جریمه ندانست و گفت: با اعمال قوانین جدید شاهد هستیم که سوانح رانندگی در کشور کاهش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/78004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول