اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

مرگ 2 مازندرانی به دلیل ابتلا به تب شالیزار

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مرگ دو مازندرانی بر اثر ابتلا به بیماری تب شالیزار خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده در مازندران آمار فوتی‌های ناشی از تب شالیزار را کاهش دادیم.

مرگ 2 مازندرانی به دلیل ابتلا به تب شالیزار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهنگ بابا محمودی صبح امروز در همایش بیماری‌های مشترک انسان و دام  دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: فعالیت کشور ما در ارتباط با پیشگیری در بیماری‌های گروه زئونوز از سال 83 شروع شد.

وی ادامه داد: شیوع بیماری‌های زئونوز( بیماری مشترک بین انسان در دام) و مشترک بودن این بیماری بین انسان و دام نیاز به کنترل و مراقبت بیشتری دارد.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزایش آگاهی عمومی نسبت به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را یکی از نیازهای اساسی حال حاضر اعلام کرد و گفت: با افزایش آگاهی مردم و حتی افزایش دانش پزشکان به کاهش هزینه‌های درمانی نیز کمک جدی می‌شود.

وی از مرگ دو مازندرانی بر اثر ابتلا به بیماری تب شالیزار خبر داد و  بیان داشت: با اقدامات انجام شده در مازندران آمار فوتی‌های ناشی از تب شالیزار را کاهش دادیم که نیاز است رسانه‌ها در این امر فعال‌تر شوند.

این مسئول با اشاره به عاجز بودن بشر در ریشه‌کن کردن بیماری‌ها بیان داشت: تنها بیماری که توسط بشر ریشه‌کن شد آبله بود و در ریشه‌کن کردن سایر بیماری‌ها بشر موفقیت چندانی نداشت.

بابا محمودی در ادامه به رشد بیماری تب مالت در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: مردم از مصرف شیر و ماستی که به صورت سنتی تهیه می‌شود، پرهیز کنند.

انتهای پیام/86004/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول