اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس بانوان فدراسیون هاکی:

بانوان هاکی ایران آماده رقابت‌های آسیایی می‌شوند

نایب رئیس بانوان فدراسیون هاکی بانوان گفت: بانوان هاکی کشور برای مسابقات جام ملت‌های آسیا در دو سال آینده آماده می‌شوند.

بانوان هاکی ایران آماده رقابت‌های آسیایی می‌شوند

معصومه تهرانچی امروز در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره برنامه‌های فدراسیون هاکی در بخش بانوان اظهار کرد: برگزاری مسابقات لیگ برتر بانوان و آموزش و استعدادیابی از برنامه‌های مهمی است که در بخش بانوان اهمیت دارد.

وی افزود: برگزاری کلاس مربیگری و داوری و ارتقای سطح داوران و دانش مربیان از برنامه‌های در دست اقدام فدراسیون است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هاکی ادامه داد: قبل از برگزاری این مسابقات کلینیک داوری بانوان هاکی برای آشنایی داوران با دانش روز دنیا در این رشته برگزار شد.

*برگزاری کلاس‌های مربیگری درجه دو و یک در کشور

وی گفت: امیدواریم با برگزاری کلاس برای مربیان هاکی کشور سطح علمی آنها را ارتقا دهیم و درصدد برگزاری کلاس مربیگری درجه دو و یک بانوان هاکی در کشور هستیم.

تهرانچی با بیان اینکه در مسابقات هاکی کشور استعدادیابی انجام می‌شود، تصریح کرد: ورزشکاران مستعد برای مسابقات جام ملت‌های آسیا که در دو سال آینده برگزار می‌شود، انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از نظر وضعیت کمی و کیفی بازیکنان هاکی در سطح خوبی قرار دارند، اضافه کرد: حضور موفق در آسیا نیاز به تمرین و برنامه‌ریزی بیشتر دارد.

این مسئول ادامه داد: تیم هاکی باید تمرین‌ها و اردوهای داخلی و خارجی بیشتری داشته باشد تا به کیفیت مطلوبی که فدراسیون می‌خواهد برسد.

* 5 هزار ورزشکار در مسابقات لیگ شرکت می‌کنند

وی درباره آمار ورزشکاران هاکی حاضر در مسابقات بانوان یادآور شد: پنج هزار بانوی ورزشکار در مسابقات مختلف هاکی شرکت می‌کنند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هاکی، این رشته را ورزشی اصیل و ملی دانست و گفت: این رشته ورزشی با نام ایران به ثبت رسیده است لذا ما مسئولان موظف هستیم برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی افزود: مسئولان و مدیران کل ورزش و جوانان در استان‌ها باید زمینه ورود یا تولید لوازم مورد نیاز این رشته را در کشور فراهم کنند؛ زیرا هاکی یکی از رشته‌های ورزشی پرهزینه است که تجهیزات مورد نیاز آن در کشور تولید نمی‌شود.

تهرانچی با اشاره به اینکه باید این رشته ورزشی جذاب و با نشاط در بین خانواده‌ها گسترش یابد، خاطرنشان کرد: باید بانوان و دختران علاقه‌مند را با فراهم آوردن امکانات، جذب این رشته ورزشی کنیم.

وی تهیه لوازم درجه دو مورد نیاز رشته هاکی را از پاکستان و هندوستان ذکر کرد و یادآور شد: تجهیزات مورد نیاز در سطح بالاتر و درجه یک از اروپا تأمین می‌شود که بسیار هزینه‌بر است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هاکی گفت: رسانه‌ها باید در ترویج این رشته ورزشی در بین خانواده‌ها و توسعه آن کمک کنند تا انرژی جوانان به طرف مثبت هدایت شود.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول