اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان خبر داد

تبدیل ساختمان تحصیلات تکمیلی پیام نور به دانشکده

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: ساختمان تحصیلات تکمیلی پیام نور اصفهان به زودی به دانشکده‌ تبدیل می‌شود.

تبدیل ساختمان تحصیلات تکمیلی پیام نور به دانشکده

محمد فضیلتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: ساختمان تحصیلات تکمیلی پیام نور با دریافت مجوز به دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم پایه و انسانی تبدیل می‌شود و در واقع می‌تواند سطح ارتقا خوبی برای دانشگاه پیام نور باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی پیام نور اصفهان سهمی حدود 35 تا 40 درصدی را برای رشته‌های علوم پایه به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه درخواست دو رشته دکتری در رشته‌های ریاضی محض و بیوشیمی را داشته‌ایم، تصریح کرد: در اولویت‌های بعدی درخواست رشته‌های شیمی محض، شیمی معدنی، زمین‌شناسی، جغرافیا، فیزیولوژی و زیست شناسی گیاهی و عمومی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در سطح استان اصفهان دارای 44 واحد و مرکز است، تصریح کرد: در این چند سال اخیر هیچ واحد و مرکزی به این تعداد اضافه نشده بلکه فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی همین تعداد از مراکز را بسط و تجهیز کرده‌ و به برخی دیگر سوله‌های ورزشی اضافه شده است.

فضیلتی ادامه داد: متاسفانه در مرکز پیام نور اصفهان به دلیل برخورداری از مسافتی به اندازه 1.8 دهم هکتاری فضا و وجود 18 هزار دانشجویی که در این واحد مشغول به تحصیل هستند، از کمبود فضا برخوردار هستیم.

وی با بیان این مطلب افزود: به همین منظور زمین 9 هکتاری در شهر جدید بهارستان خریداری شده تا با راه‌اندازی چهار پروژه کلان و ساخت کلاس، سوله، و یک آزمایشگاه مجهز استان اصفهان را به عنوان یک قطب آزمایشگاهی برای 44 واحد دانشگاه‌های پیام نور اصفهان مبدل کنیم.

*دانشگاه پیام نور تیران قطب مهم دانشگاه‌ها در کشور است

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در ادامه تاکید کرد: دانشگاه پیام نور تیران یک پایلوت آموزشی مهمی در رشته‌های مکانیک، عمران، متالوژی و مهندسی مواد در میان دانشگاه‌های پیام نور کشور است.

وی با اشاره به اینکه زمانی این دانشگاه در یک سوله اداره می‌شد، اضافه کرد: با بازرسی کمسیون عالی تسهیلاتی ایجاد و اکنون این دانشگاه به یک قطب مهم تحصیلی در کشور تبدیل شده است.

فضیلتی به تلاشی که در ایجاد بسط و توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد در تمامی دانشگاه‌های پیام نور انجام شده اشاره و تصریح کرد: دانشگاه‌های کاشان، آران و بیدگل، شاهین‌شهر، اردستان، وزوان و برای دانشگاه‌های که بستر لازم فراهم بوده رشته‌های کارشناسی ارشد فراهم شده است.

انتهای پیام/63007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول