اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان:

جهت‌دهی رشته‌های پیام نور به سوی فناوری است

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: با توجه به نیازمندی جامعه جهت دهی و ساماندهی رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور به غیر از علوم انسانی بیشتر به سمت و سوی فناوری است.

جهت‌دهی رشته‌های پیام نور به سوی فناوری است

محمد فضیلتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از سال 89 که به عنوان ریاست دانشگاه پیام نور اصفهان منصوب شد‌ه‌ام، مباحثی که رهبر معظم انقلاب در فناوری و تجاری‌سازی مطرح کرده‌اند را با استفاده از تخصص و رشته‌های بیوتکنیک و بیوشیمی فعال کرده و در این زمینه پیشرفت داشته‌ایم.

وی در ادامه مورد توجه قرار دادن فناوری و تجاری‌سازی در پایان‌نامه‌های دانشجویی را عنوان کرد و افزود: در این صورت دانشجو پس از اتمام تحصیل از فرصت‌های شغلی خوبی برخوردار است و در زمینه تولیدات داخلی نیز به مرز خودکفایی می‌رسیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور در زمینه‌ تولید داروهای تحریم شده تحقیقات و همچنین تولیدات خوبی را ارائه کرده‌ و پیشرفت‌های چشمگیری نیز داشته‌ایم.

وی در مقایسه دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور با سایر دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشگاه‌های پیام نور از نظر نحوه تدریس استادان، دانشجو محوری و پژوهش محوری از کیفیت بالای تحصیل برخوردار هستند و همین شیوه تدریس در دانشگاه‌های پیام نور احتمال تبانی استاد و دانشجو را به صفر می‌رساند.

فضیلتی از قبولی دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از یک و نیم تا دو برابر خبر داد و گفت: برخلاف تصور برخی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های پیام نور را فاقد برخورداری از ظرفیت لازم در زمینه‌های مختلف می‌پندارند، همین امر سندی بر رد این تصور است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 18 نفر دانشجوی بیوشیمی در مقطع دکتری داریم، بیان کرد: از این تعداد علاوه بر دانشجویان ارشد پیام نور از دانشجویان دولتی هم پذیرش داشته و این نشان از استقلال آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های پیام نور است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان تاکید کرد: تعداد دانشجویان پیام نور در سال 91 از آماری به میزان 91 هزار و 52 نفر برخوردار بوده که در 141 رشته کارشناسی، 38 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری مشغول به تحصیل بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال 89 تعداد 30 رشته در مقطع کارشناسی ارشد داشته‌ایم و اکنون این تعداد به 38 عدد رسیده، اضافه کرد: به زودی دو رشته جدید در همین مقطع در دانشگاه پیام نور کاشان و آران و بیدگل اضافه می‌شود.

انتهای پیام/63007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول