اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس خبر داد

فصل جدید مناسبات ایران و ایتالیا در حوزه همکاری‌های اقتصادی

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما در روزهای گذشته در دیداری که با گروه دوستی پارلمان ایتالیا داشتیم تلاش کردیم تا فصل جدید مناسبات ایران و ایتالیا را در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

فصل جدید مناسبات ایران و ایتالیا در حوزه همکاری‌های اقتصادی

جلیل جعفری بنه‌خلخال در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه زمینه‌های همکاری ایران و ایتالیا محدود بوده این نشست مقدمات آغاز همکاری‌های لازم را فراهم کرده تا فصل جدیدی در مناسبات ایران و ایتالیا آغاز شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های درمان، دندانپزشکی و جراحی‌ها در ایتالیا گران است در این نشست به بررسی‌ راهکارهای همکاری فی ما بین برای احداث بیمارستان‌های فوق تخصصی ایران و ایتالیا پرداختیم که این امر مورد توافق طرفین قرار گرفت.

عضو گروه دوستی پارلمان‌های ایران و اروپا افزود: مقرر شده است یک بیمارستان فوق تخصصی در ایران و بیمارستانی مشابه در ایتالیا احداث شود و نیروهای انسانی مورد نیاز به ویژه پزشکان متخصص از کشورمان اعزام شوند تا در این بیمارستان فوق تخصصی ارائه خدمات کنند.

جعفری بنه‌خلخال ادامه داد: ‌بنده به عنوان رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس مسئولیت شکل‌گیری این همکاری را عهده‌دار شدم و در دو بیمارستان مطرح شده نیز نیروهای متخصص هم استانی در اولویت جذب قرار دارند.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه آغاز مناسبات جدید در این کشور از این مسیر فراهم شده است موافقت لازم در زمینه همکاری‌های صنعتی و ورود بخش خصوصی دو کشور و فعال‌سازی این بخش قابل تحقق است و می‌توان در این زمینه امیدواری بسیاری داشت.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌قطعاً با روی کار آمدن دولت جدید و شیوه اعتدالی انتظار می‌رود فصل نوینی از ارتباطات و تعاملات کشورمان با کشورهای اروپایی که اغلب به برقراری و استمرار ارتباط مایل هستند فراهم شده و این زمینه بستر رفع تهدیدها و ترفندهای نظام استکباری را در حوزه تحریم اقتصادی فراهم آورد.

مسئولان برای فعال‌سازی واحدهای تعطیل شده پیشقدم شوند

جعفری بنه‌خلخال در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: با توجه به اینکه شغل بسیاری از مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر کشاورزی،‌ دامپروری و باغداری است استقرار برخی کارخانه‌ها و فعال‌سازی واحدهای تعطیل شده مرتبط بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات لبنی و سردرختی نیز به همراه تهیه خوراک دام و طیور باید از اولویت‌های مهم در خلخال و کوثر باشد که ظرفیت و زمینه‌های لازم برای این بخش از صنعت ضروری است که به رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی منجر شده که بخش خصوصی می‌تواند در این فرایند بسیار مطلوب عمل کرده و این امر برای آنها راهگشا باشد.

رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با عنایت به اینکه تنها کارخانه تولید دام و طیور خلخال سال‌هاست تعطیل شده است از صاحبان کارخانه دعوت می‌کنیم با فعال‌سازی مجدد آن گامی در تولید و ایجاد اشتغال بردارند و از مسئولان نیز انتظار می‌رود با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم یا دعوت از یک سرمایه‌گذار مشارکتی در فعال‌سازی کارخانه یاد شده اقدام کنند.

جعفری بنه‌خلخال در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سایر واحدهای تعطیل شده خلخال و کوثر نیز نیاز به حمایت و مساعدت‌های لازم مسئولان دارد تا مجدداً رونق اقتصادی را در منطقه شاهد باشیم که این در فرایند تولید و اشتغالزایی موثر است و بستر جهاد اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری را نیز فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/62007/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول