اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

توطئه حزب معارض الامه برای سرنگونی نظام عمر البشیر در سودان

حزب معارض الامه سودان اعلام کرد که کمپینی را برای جمع آوری یک میلیون امضا در تایید سرنگونی نظام عمر البشیر راه اندازی می‌کند.

توطئه حزب معارض الامه برای سرنگونی نظام عمر البشیر در سودان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، حزب ملی گرای الامه سودان به رهبری صادق المهدی قرار است کمپینی را برای جمع آوری امضاهایی با هدف سرنگونی نظام عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور راه اندازی کند.

عبدالجلیل پاشا یکی از رهبران حزب الامه به روزنامه الاخبار چاپ امروز در خارطوم گفت که این حزب فردا یکشنبه کمپین یک میلیون امضا برای سرنگونی نظام سودان را به راه خواهد انداخت.

وی تاکید کرد که این امر در پی دستور صادق المهدی رهبر حزب الامه صورت می گیرد که نظام خارطوم را به پذیرش راه حل سیاسی جامع دعوت کرده و در غیر این صورت خواستار برگزاری تحصن ها و امضاهای میلیونی برای سرنگونی نظام شده است.

عبدالرحمن صالح از اعضای حزب و هواداران آن خواست در مراسم راه اندازی این کمپین که با حضور صادق المهدی در مقر حزب الامه در ام درمان در حومه خارطوم برگزار می شود شرکت کنند.

صادق المهدی هفته گذشته در جمع گسترده ای از هواداران خود از عمر البشیر، رئیس جمهور سودان خواست که کناره گیری کند.

وی اعلام کرد که یادداشتی موسوم به یادداشت آزادسازی را با امضای یک میلیون نفر آماده می کند و تحصن ها و اعتراضاتی را برای سرنگونی نظام ساماندهی خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول