اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دولت سودان آتش‌بس با شورشیان را نپذیرفت

دولت سودان درخواست شورشیان ائتلاف جبهه انقلابی برای آتش‌بس در مناطق کردفان جنوبی و نیل آبی در جنوب این کشور را نپذیرفت و بر ادامه جنگ تا سرکوب نهایی آنان تاکید کرد.

دولت سودان آتش‌بس با شورشیان را نپذیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، حزب کنگره ملی حاکم بر سودان درخواست شورشیان جبهه انقلابی برای آتش بس به بهانه واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق کردفان جنوبی از سوی نهادهای بشردوستانه را رد کرد.

قبیس احمد مصطفی، سخنگوی اداره سیاسی حزب کنگره ملی حاکم بر سودان گفت: شورشیان چگونه از واکسیناسیون کودکان سخن می گویند در حالی که در حمله به ام روابه و ابوکرشولا همین کودکان را در جلوی چشم خانواده هایشان به خاک و خون می کشیدند.

این مقام سودانی در اظهاراتی پس از نشست دائره سیاسی حزب حاکم سودان گفت:سخنان جبهه انقلابی غیر شفاف است و نشان می دهد که این شورشیان موجودیت خود را از دست داده و به دنبال آتش بس با دولت هستند اما ما با آن مخالفیم و هرگز تا سرکوب نهایی آنان اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود:طرف های بین‌المللی از دولت خارطوم درخواستی برای واکسیناسیون کودکان در منطقه کردفان جنوبی نداشته اند و موضع دولت در صدور مجوز برای انتقال کمک ها به جنگ زدگان در این مناطق واضح است.

نیروهای دولتی سودان در دو استان کردفان جنوبی و نیل آبی با شورشیان ائتلاف جبهه انقلابی در جنگ به سر می برند.

دولت خارطوم تاکید کرده است که اسرائیل از طریق سودان جنوبی از این شورشیان با هدف تلاش برای سرنگونی نظام سودان و در نهایت تقسیم این کشور حمایت می کند.

دولت سودان قبل از ازسرگیری جنگ با شورشیان جبهه انقلابی با آنان در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی تحت میانجی اتحادیه آفریقا وارد مذاکره شده بود اما شورشیان با کارشکنی و مطرح کردن خواسته های غیرقانونی مذاکرات را به شکست منجر کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول