اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیام مقام معظم رهبری:

کنگره بین‌المللی شهید اردهال در کاشان برگزار می‌شود

مدیر آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) از برگزاری کنگره بین‌المللی این امامزاده بزرگوار تا پایان سال جاری همراه با پیام مقام معظم رهبری در مشهد اردهال کاشان خبر داد.

کنگره بین‌المللی شهید اردهال در کاشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام حسن فردوسی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره بین‌المللی علی بن امام محمد باقر(ع) با پیام مقام معظم رهبری به دبیری سردار مقدم‌فر معاون فرهنگی‌ سپاه پاسداران و سخنرانی رئیس جمهور تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.

وی، شناخت و معرفی شخصیت بین‌المللی و جهانی علی بن امام محمد باقر(ع) را از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره بین‌المللی ویژه ایشان اعلام کرد و یادآور شد: از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام برای شرکت در این کنگره دعوت شده است.

مدیر آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: دستاوردهای کنگره بین‌المللی علی بن امام محمد باقر(ع) در بعد حضرت‌شناسی حداقل در 20 جلد چاپ و منتشر می‌شود.

فردوسی در ادامه با اشاره به برنامه‌های گسترده فرهنگی تبلیغی آستان، ویژه ایام شعبانیه و رمضان در آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) ابراز داشت: سخنرانی‌های اعیاد شعبانیه با دعوت از سخنرانان برجسته کشور و همچنین آئین جزءخوانی روزانه قرآن در ماه مبارک رمضان با شرکت قاریان کشوری  همراه با ضیافت افطاری از جمله برنامه‌های ویژه ماه‌های شعبان و رمضان است.

وی همچنین از چاپ اولین نسخه از فصل‌نامه «خورشید اردهال» در تابستان سال جاری خبر داد و افزود: علاوه بر توزیع فصل‌نامه خورشید اردهال در منطقه کاشان تعداد 2 هزار جلد این فصل‌نامه برای شخصیت‌های فرهیخته و تأثیرگذار کشور ارسال می‌شود.

فردوسی همچنین با اشاره به خرید یک دستگاه LED با هزینه هر متر 180 میلیون ریال برای نصب در صحن شهدای اردهال عنوان کرد: با آماده شدن صحن شهدای اردهال و نصب این دستگاه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی آستان علی بن امام محمد باقر(ع) برای زائران پخش می‌شود.

مدیر آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) با اشاره به ساخت ضریح جدید حضرت به سبک و طراحی ضریح امام حسین(ع‌) توسط خیر، خاطرنشان کرد: ضمن انجام طرح مطالعاتی و طراحی آن توسط استاد فرشچیان، کارگاهی در قم که ضریح امام حسین(ع) را ساخته است ،کار ساخت ضریح آستان مقدس علی بن امام محمد باقر(ع) را نیز عهده‌دار شده است.

فردوسی‌، هزینه ساخت ضریح آن حضرت را بالغ بر 30 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تاکنون 20 میلیارد ریال آن توسط خیر تهیه شده است.

آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال یکی از چهار امامزاده واجب‌التعظیم در ایران در 42 کیلومتری غرب کاشان قرار دارد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول