اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی:

رویکرد راهبردی، کاربردی و آینده‎نگر از اولویت‎های مرکز مطالعات است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی گفت: ارائه راهکارهای نوین با رویکرد خلاق و نوآورانه، توجه دقیق و علمی به مسائل و موضوعات حوزه ورزش و جوانان، رویکرد راهبردی، کاربردی و آینده‎نگر از مهم‌ترین اولویت‎های این مرکز است

رویکرد راهبردی، کاربردی و آینده‎نگر از اولویت‎های مرکز مطالعات است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در حاشیه چهارمین کنگره ملی مدیریت ورزش با محوریت توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: مرکز مطالعات و پژوهش‎های راهبردی در راستای بهره‎مندی از دانش تخصصی حرکت می‎کند چراکه رویکرد دانش تخصصی و تفکرمحور در انجام ماموریت‎ها موثر و مفید است.

وی با تاکید بر اینکه با فراگیر کردن اصول می‎توان زمینه فراهم کردن هر چه بهتر اهداف را دنبال کرد، بیان داشت: روند تکامل بشری به سرعت در حال پیشرفت است و اکنون که در عصر تفکر و ایده‎پردازی و ارائه راهکارهای خلاقانه برای حل مشکلات هستیم قطعاً اندیشمندان و مسئولان به این سرعت رشد، توجه اساسی دارند.

با نگاه هم‎افزایی می‎توان وضعیت رشد کشور را فراهم کرد

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‎های نوین همانطور که به عنوان ابزار پیشرفته است در برخی موارد می‎تواند جزو موانع نیز قرار بگیرد.

حسن‎زاده تصریح کرد: در بین 200 کشور جهان که در زمینه رویدادهای بین‎المللی کار می‎کنند اگر نتوانیم بر اساس شاخصه‎ها گام برداریم، فاصله‎ها نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص ضرورت برگزاری چهارمین کنگره ملی مدیریت ورزشی بیان کرد: این کنگره با هدف آشتی بخش‎های برنامه‎ریزی و مدیریتی در بین بدنه دانشگاهی و مسئولان است، دانشگاهیان و اساتید باید واقعیت‎های نظام اجرایی را بشناسند و در این صورت می‎توان با نگاه هم‎افزایی وضعیت رشد کشور را فراهم کرد.

تنوع راهکارهای اجرایی کردن نتایج پژوهشی در مدیریت ورزش

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی خاطرنشان کرد: استفاده از رهیافت‎ها و نتایج تحقیقات علمی در دستگاه‎های اجرایی از دیرباز یکی از مهم‌ترین کلیدهای حل مشکلات موجود در راه گسترش و توسعه اهداف برنامه‎ای در کشورهای توسعه‎یافته بوده است.

حسن‎زاده ابراز داشت: وجود مراکز تحقیقاتی مرتبط با مراکز اجرایی، حضور تشکیلاتی با مفهوم تحقیق و توسعه، برون‎سپاری نیازهای پژوهشی واحدهای اجرایی، برگزاری جلسات هم‎اندیشی و نشست‎های تبیین کاربست‎های پژوهشی در مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی همگی نشان از تنوع راهکارهای اجرایی کردن نتایج پژوهشی در مدیریت ورزش و انگیزه دادن به محققان و کارشناسان در این زمینه دارد.

وی افزود: تحرک دوباره فرآیندهای پژوهشی در ساختار نوبنیان وزارت ورزش و جوانان و امکان استفاده از نتایج پژوهش‎های علمی نوید ظهور نسل جدید از پژوهشگران آشنا با تنگناهای اجرایی ورزش از جمله حوزه‎های ورزش قهرمانی و همگانی را به دست‎اندرکاران و علاقمندان ورزش می‎دهد.

انتهای پیام/83001/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول