اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد:

90 درصد هدر روی آب در کهگیلویه و بویراحمد ناشی از شکستگی‌ها است

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد 90 درصد هدر روی آب در این استان را ناشی از شکستگی‌ها عنوان کرد.

90 درصد هدر روی آب در کهگیلویه و بویراحمد ناشی از شکستگی‌ها است

سجاد رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به میزان هدر روی آب در کهگیلویه و بویراحمد  اشاره کرد و گفت: هدر روی آب در روستاهای استان 50 درصد و در شهرها 30 درصد گزارش شده که با مشارکت مردم می‌توان از انشعاب غیر مجاز جلوگیری و با نهادینه کردن مصرف بهینه میزان هدرروی در استان را به حداقل رساند.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد 90 درصد هدر روی‌های آب در استان را ناشی از شکستگی‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با وجود این‌که میزان هدر روی در سطح شهرها و روستاهای استان زیاد است اما در بخش فرهنگی مصرف بهینه آب اقدام رضایت‌بخشی تاکنون صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: به دلیل شکستگی‌های زیاد در خطوط لوله آب در سطح شهرها و روستاها میزان هدر روی در استان به نسبت کشوری بیشتر گزارش شده که انتظار می‌رود این میزان نیز با نهادینه کردن مصرف بهینه و رسیدگی سریع به شکستگی‌ها می‌تواند در میزان هدر روی آب موثر باشد.

رستگار در ادامه تصریح کرد: با توجه به این‌که  هدر روی آب در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت کشوری بیشتر بوده از این رو باید فرهنگ صحیح مصرف آب در استان نهادینه شود و جلوی انشعابات غیر مجاز گرفته شود تا میزان هدر روی کاهش یابد.

این مسئول امور آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد هدر روی در مصرف آب را معضلی بزرگ برای استان خواند و عنوان کرد: با توجه به توپوگرافی استان و پتانسیل‌های فراوان در بخش‌های کشاورزی استفاده صحیح از آب صورت نگرفته از این رو هدر روی آب به نسبت کشوری بیشتر گزارش شده است

رستگار دیگر عوامل هدر روی آب در این استان را ناشی از انشعابات غیر مجاز عنوان کرد و ابراز داشت: با مشارکت، همراهی و همکاری مردم می‌توان جلوی هر گونه انشعاب غیر مجاز را گرفت و استفاده صحیح و قانونی از مصرف آب را در جامعه نهادینه کرد

مدیر عامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که هدر روی آب روستائیان از شهرنشینان بیشتر گزارش شده است، گفت: مصرف بهینه آب نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه بوده از این رو  با مصرف صحیح آب می‌توان از استفاده بی‌رویه آب جلوگیری کرد تا از این نعمت استفاده بهینه نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/82011/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول