اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمان:

اطلاع‌رسانی یکی از ضرورت‌های جامعه جهانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: خبر، خبرنگاری و اطلاع‌رسانی یکی از ضرورت‌های جامعه جهانی است.

اطلاع‌رسانی یکی از ضرورت‌های جامعه جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی صبح امروز در نخستین دوره آموزشی خبرنگاری طلاب استان‌های کرمان، ‌یزد و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برگزاری این دوره آموزشی حرکت ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه خبر، خبرنگاری و اطلاع‌رسانی یکی از ضرورت‌های جامعه جهانی است، ‌افزود: امروز جریان رسانه و اطلاع‌رسانی در دنیا به سمتی حرکت کرده که تمام دنیا در محدوده‌ای با عنوان دهکده قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان رسالت حوزه در عرصه اطلاع‌رسانی را متفاوت با دیگر مجموعه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: حوزه باید دنیا را برای پذیرش مصلح بزرگ آماده کند.

سعیدی با اشاره به اینکه بلندگوها و امکانات تبلیغاتی در دست استکبار است، اذعان داشت: نباید ناامید شد، زیرا در لابه‌لای این غوغای رسانه‌ای به‌ راحتی می‌توان اخبار را منتشر کرد.

وی ابراز داشت: دشمنان با جریان حق و دین مخالف هستند و با توجه به اینکه تشیع سالم‌ترین جریان اعتقادی است با این جریان مخالفت می‌کنند.

این مسئول فرهنگی افزود: بیداری اسلامی ثمره اطلاع‌رسانی است و امکانات حوزه اطلاع‌رسانی بسیج شده‌اند تا صدای حق را خاموش کنند و ما زمانی که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم،‌ موفق می‌شویم.

سعیدی اذعان داشت: فضای سایبر و اینترنت یک تهدید است، اما می‌توان این فضا را تبدیل به فرصت کرد و امروز جمهوری اسلامی قدرت سوم سایبر در جهان به‌شمار می‌رود و بیشترین وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی از قدرت سایبری ایران است.

وی عنوان کرد: فیلمنامه‌های فاخر باید از دل حوزه‌های علمیه بیرون آید و باید از طریق خبرنگاران حوزه آوا و کلام انقلاب اسلامی، ‌امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در دنیا منتشر کنیم.

سعیدی سرعت، دقت و صحت را سه اصل مهم در عرصه اطلاع‌رسانی خواند و گفت: سرعت حرف نخست را در رسانه‌ها می‌زند.

وی از خبرنگاران حوزه خواست تا برای راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی اقدام کنند و به‌دنبال اطلاع‌رسانی صحیح باشند و بیان داشت: حوزه نقطه اطمینان مردم است و خبر حوزه باید صادق‌ترین باشد.

به گزارش فارس، نخستین دوره آموزشی خبرنگاری طلاب با حضور بیش از 60 طلبه از استان‌های کرمان، ‌یزد و سیستان و بلوچستان در محل مدرسه علمیه محمودیه کرمان آغاز شد.

انتهای پیام/80019/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول