اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی

سومین نشست مبلغان نخبه و برتر حوزوی در قم برگزار شد

سومین نشست مبلغان نخبه و برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد.

سومین نشست مبلغان نخبه و برتر حوزوی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس و حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و نیز جمعی از مبلغان و خطبای نخبه و با سابقه حوزه از سراسر کشور حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی طی سخنانی با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری در سال جاری افزود: مردم ایران این عرصه را به خوبی مدیریت کردند؛ یکی از عوامل اصلی رأی به رئیس جمهور منتخب روحانی بودن اوست و این امر در واقع ابراز اعتماد به روحانیت قلمداد می‌شود.

واعظی با بیان اینکه دفتر تبلیغات به دنبال پرورش خطبای جدید با استفاده از تجربیات نخبگان حوزوی است خاطرنشان کرد: این کار از مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد و در این مسیر از نخبگان هر استان برای تربیت طلاب همان مناطق استفاده می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام ناصر نقویان سخنرانی کرد؛

وی اظهار داشت: مهمترین رسالت حوزه‌های علمیه و طلاب تبلیغ دین است.

استاد حوزه علمیه افزود: لازم است شیوه‌های نوین تبلیغ به کار گرفته شوند؛ هرچند تبلیغ سنتی ما در زمینه‌های خود تاثیر لازم را داشته اما با توجه به رشد رسانه‌ها و ارتباطات پیچیده میان انسان‌ها، به روز کردن تبلیغ هم ضروری است.

نقویان خاطرنشان کرد: نماندن و نگه نداشتن علما در قم یکی از راهکارهای تبلیغ صحیح دین محسوب می‌شود؛ برخی مناطق در طول سال تنها در ماه رمضان و دهه محرم از وجود روحانیون و مبلغان دینی بهره‌مند هستند.

پس از آن چند نفر دیگر از نخبگان حوزوی به صحبت پرداختند و نظرات خود را در زمینه اصلاح شیوه‌های تبلیغ و تشویق مبلغان ارائه کردند.

پایان‌‌بخش این نشست سخنرانی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی بود. وی در سخنان خود عنوان داشت: نیروی انسانی سرمایه اصلی هر جامعه است و در این میان باید از نخبگان استفاده شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز وهابیت تکفیری شیعه‌ ستیزی را در اولویت قرار داده است گفت: رسانه‌ها و مبلغان شیعه باید حقایق را روشن کرده و شبهات و دروغ‌های وهابی‌ها را آشکار کنند.

وی ادامه داد: طلاب و مبلغان باید به ابزارهای نوین تبلیغی و نیز سلاح قلم و بیان مجهز باشند ضمن اینکه پرهیز از توهین به دیگران و عقاید آنها هم مورد توجه باشد.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول