اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ایمنی و ترافیک پایانه‌های همدان خبر داد

ایمن‌سازی 33 مدرسه حاشیه راه‌های همدان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: 33 مدرسه واقع در حاشیه راه‌های این استان سال گذشته ایمن‌سازی شده‌اند.

ایمن‌سازی 33 مدرسه حاشیه راه‌های همدان

امیر شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: برای ایمن‌سازی 33 مدرسه حاشیه راه‌های استان همدان در دو بخش آموزشی و فیزیکی، 765 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: مدارس حاشیه راه‌های همدان بر اساس اولویت‌بندی و میزان حادثه‌خیزی شناسایی و سپس با علائم فیزیکی نظیر نصب سرعتگاه، علائم افقی و عمودی هشدار دهنده و نصب چراغ‌های چشمک‌زن ایمن‌سازی می‌شوند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان اجرای طرح آرام‌سازی جریان ترافیک در مقابل مدارس حاشیه راه‌ها، ایجاد موانع به منظور کاسته شدن سرعت خودروها، نصب شیارهای لرزاننده (رامبل استریپس) و رنگ‌آمیزی آن‌ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای ایمن‌سازی مدارس برشمرد.

وی گفت: این اداره کل در بخش آموزشی با بهره‌گیری از توان علمی کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک اقدام به ارائه آموزش‌های لازم در راستای ارتقای سطح فرهنگ و دانش ترافیکی دانش‌آموزان کرده است.

شفیعی افزود: این مجموعه همچنین اقدام به توزیع کتب و وسایل کمک آموزشی با مضامین ترافیکی در گروه‌های سنی مختلف و استفاده از شبرنگ در وسایل دانش‌آموزان به منظور دیده شدن توسط رانندگان کرده است.

وی گفت: اداره ایمنی و ترافیک همدان در راستای فرهنگسازی اقشار مختلف جامعه اقدام به اجرای طرح ارتقای ایمنی عبور و مرور عابران و راکبان موتورسیکلت کرده است.

شفیعی افزود: این اعتبار در زمینه تهیه و توزیع کلاه ایمنی و کاور، بادگیرهای شبرنگ در بین موتورسواران، نصب و توزیع بنر، تراکت، برشور و ... با مضامین ایمنی و برگزاری نشست‌های توجیهی در دهیاری‌ها صرف شده است.

انتهای پیام/89002/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول