اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حذف یک خاطره خوب با تغییر نماد شهر فریدونکنار + تصاویر

تغییر المان میدان ماهی فریدونکنار به عنوان نماد این شهر، خیلی به مذاق کسانی که نوستالژی خاصی با این شهر دارند خوشایند نیست.

حذف یک خاطره خوب با تغییر نماد شهر فریدونکنار + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از فریدونکنار، شهر فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی و زیبای استان مازندران است.

برنج و ماهی فریدونکنار برای کمتر کسی شناخته شده نیست و در فصل گردشگری و خوش آب و هوای شمال اگر کسی گذرش به این سمت بیفتد شاید بی‌میل نباشد که به این شهر نیز سری بزند.

یک روز در فریدونکنار که مانند هر روز صبح دل‌انگیز یک شهر ساحلی را تشکیل می‌داد یادآوری یک موضوع نوستالژی تلخی را برایم ایجاد کرد.

 همه جا سبز سبز بود و گویی خدا به سلیقه خود یک رنگ سبز خوش رنگ انتخاب کرده و پاشیده است به همه جای این شهر و اطرافش. واقعا منظره زیبایی بود، در نزدیک ورودی شهر بودم که یک خودرو کنارم و ایستاد؛ به نظر می‌رسید مسافر بود که آدرسی را در فریدونکنار پرسید. سعی کردم تا بهترین آدرس را به او بدهم؛ گفتم صد متر برو جلو، می‌رسی به میدان ماهی، بعد برو دست راست و بعد از من پرسید میدان ماهی خیلی دوره؟

با دستم اشاره کردم و گفتم همون میدانی که می‌بینی، گفت: میدان ماهی که میگن اینه؟ گفتم: آره.

از دور دیدم اتومبیل کنار میدان کمی ایستاد و بعد رفت.

من نیز آرام به طرف میدان ماهی راه افتادم، نزدیک که شدم دیدم واقعا کسی که برای نخستین بار از شهر فریدونکنار عبور می‌کند اگر نشانی میدان ماهی فریدونکنار را به او بدهید در حیرت این المان جدیدالاحداث می‌ماند که چرا نام میدان ماهی را به آن داده‌اند.

میدان ماهی یکی از مکان‌های معروف و به یادماندنی فریدونکنار بود و هست و همیشه نمایی سمبلیک از ماهی را نشان می‌داد و حتی می‌توان گفت نماد شهر فریدونکنار بود.

این نماد اما در اقدامی غیرکارشناسانه تخریب شد و اکنون یک نماد مبهم جایگزین آن شده است که نه نشانی از ماهی دارد و نه نشانه‌ای از شهر فریدونکنار.

انگار تنها و غریب در میانه شهری که حتی مردمش هم با او قهرند، نشسته است.

از ظاهرش پیداست که حتی خود نیز راضی نیست به بودن در آنجا، چون آثار خودخوری و تخریب با گذشت چند صباحی از عمرش، هویدا شده است.

ترک خوردگی‌های اطراف این المان نشان از بی‌برنامگی و بی‌توجهی در ساخت یک بنای مهم دارد.

از مردم هم که می‌پرسیدم کسی از ساخت آن راضی نبود چون میدان ماهی از معدود بناهای موجود در شهر بود که حس نوستالژی برای مردم شهر به همراه داشت.

با خودم گفتم یا ما اشتباه می‌کنیم که شروع به تخریب و از بین بردن بناهای نمادین شهرمان می‌کنیم یا اکثر کشورهای دیگر که شروع به ساخت نماد برای جذب توریست و زیبایی شهر و کشورشان می‌کنند.

================

گزارش از محمدباقر رمضانی

================

انتهای ‌پیام/2296/ط40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول