اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عملیات اجرایی تعریض گردنه پاتاق+تصاویر

گردنه پاتاق بر سر مسیر اصلی بزرگ‌راه کربلا قرار دارد و امروز با انجام کار کارشناسی و دقیق، عملیات انفجار برای تعریض بخشی از این مسیر انجام گرفت.

عملیات اجرایی تعریض گردنه پاتاق+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، گردنه پاتاق در حوزه استحفاظی شهرستان‌های دالاهو و سرپل‌ذهاب و بر سر مسیر اصلی بزرگ‌راه کربلا قرار دارد.

اغلب مواقع در این گردنه که بر سر مسیر ترانزیتی کرمانشاه ـ خسروی قرار دارد، به‌دلیل عرض کم و شیب زیاد در چند کیلومتر ترافیک سنگین رخ می‌داد و گاهی تصادفات مرگ‌باری در آن اتفاق می‌افتاد.

با سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، عملیات اجرایی تعریض این گردنه در دستور کار قرار گرفت و فروردین ماه 91 کار اجرایی آن آغاز شد.

عملیات اجرایی این گردنه در 10 کیلومتر در زمان مقرر (30 خرداد ماه) انجام پذیرفت و تنها کار یک کیلومتر از آن باقی مانده است.

وجود ترانشه‌های سنگی در این مسیر یک کیلومتری، پیشرفت کار را با سختی روبه‌رو کرده و مقرر شده تا پایان تیر ماه کار این بخش پایانی نیز به اتمام برسد.

صبح امروز در یکی از نقاط این گردنه با انجام کار کارشناسی و دقیق، عملیات انفجار برای تعریض بخشی از این مسیر انجام گرفت.

در انجام این کار، ترافیک جاده‌ای و بسته ‌نشدن جاده موجب کند شدن روند کار شده بود، به‌همین دلیل شرکت بتن پیکر زاگرس با به‌کارگیری بیل‌های مکانیکی پیکور به‌میزان چهار برابر تعهداتش، به‌کار سرعت بخشید و زمان تحویل پروژه به تاخیر نیفتاد.

مدیرعامل این شرکت با تقبل هزینه بیشتر به‌دلیل ترافیک جاده‌ای و به‌کارگیری ماشین‌آلات بیشتر از تعهد کاری خود، کار را به پیش برده‌ و انجام موفقیت‌آمیز چنین پروژه‌ مهمی با همکاری تمام نهادهای دست‌اندرکار، شایسته تقدیر است.

با اتمام عملیات تعریض گردنه پاتاق، پهنای جاده در سه کیلومتر به اتوبان چهار خطه و در هشت کیلومتر به اتوبان سه خطه خواهد رسید.

تعریض گردنه پاتاق بی‌شک روند تردد کامیون‌ها به بازارچه‌های مرزی غرب استان کرمانشاه و زائران عتبات‌عالیات را هموار خواهد کرد و مشکل ترافیک جاده‌ای نیز حل خواهد شد. علاوه بر این، تعریض این گردنه موجب کاهش تصادفات جاده‌ای در این مسیر خواهد شد.

--------------------------------

گزارش از فرزاد منتی

--------------------------------

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول