اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر:

پیگیر برگزاری هفته فرهنگی شوشتر هستیم

رئیس پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر گفت: برگزاری هفته فرهنگی شوشتر را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

پیگیر برگزاری هفته فرهنگی شوشتر هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حسین عیدانی ظهر امروز در دیدار با دوستداران میراث فرهنگی در این شهرستان اظهار کرد: ایجاد و برقراری هفته فرهنگی شوشتر را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به زمان و نحوه برگزاری این هفته فرهنگی خاطر‌نشان کرد: این هفته فرهنگی باید با روز ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر آغاز شود و یا با این روز به پایان برسد و در این باره باید کوشید تا این هفته فرهنگی به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

عیدانی با اشاره به اینکه از وجود آب و رودخانه کارون در شوشتر هیچ استفاده توریستی نشده است، افزود: حتی در شوشتر مسابقات ورزشی مرتبط با آب برگزار نشده است که باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

*تعیین گذر محور فرهنگی 

وی با تاکید بر اینکه گذر محور فرهنگی شوشتر باید تعیین شود، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان شوشتر برنامه‌ای برای معرفی آداب و رسوم مکانی وجود ندارد و مشخص نیست که مردمی که این آثار تاریخی بی‌نظیر را ساخته‌اند از چه آداب و رسومی بهره‌مند بوده‌اند.

عیدانی افزود: این مکان می‌تواند یک مرکز محله باشد و یا هر مکان دیگری؛ ولی باید وجود این فضا تثبیت شود تا گامی در راستای معرفی این شهر تاریخی برداشته شود.

وی با اشاره به کمبود‌های شهرستان شوشتر در زمینه آثار تاریخی گفت: شهر شوشتر با قدمتی مثال‌زدنی از نداشتن موزه رنج می‌برد لذا با سازمان آب برای این مهم در حال رایزنی هستیم.

رئیس پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر افزود: به وعده‌های سازمان آب امیدواریم تا شاید تنها موزه آب را راه‌اندازی کنند ولی برای ایجاد موزه کاملی در شهرستان در حال پیگیری هستیم.

وی اضافه کرد: در این باره رایزنی‌ها را دنبال خواهیم کرد و از همه توان برای برپایی این موزه استفاده می‌کنیم.

رئیس پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر افزود: ایجاد کمپین دائمی و یا حتی موقت گردشگری در شوشتر باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه مسئولان شهری باید تلاش زیادی داشته و با این پایگاه همکاری کنند.

عیدانی خاطرنشان کرد: با توجه به مکان‌های گردشگری در شوشتر مکانی مانند تنگ عقیلی استعداد زیادی برای ایجاد این کمپ‌ها دارد و باید کوشید تا در این زمینه گامی اساسی برداشت.

انتهای پیام/72006/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول