اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

دستگاه‌های متولی با گرانفروشی‌ها در ماه رمضان برخورد کنند

امام جمعه آستارا گفت: دستگاه‌های متولی باید با گرانفروشان در ماه مبارک رمضان برخورد قانونی و قاطع کنند.

دستگاه‌های متولی با گرانفروشی‌ها در ماه رمضان برخورد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن ماه مهمانی خدا، اظهار کرد: رمضان ماه ضیافت و با برکت خداوند برای بندگان است که باید مومنان از فضایل این ماه مبارک و عزیز بهره کافی را ببرند.

وی با اشاره به اینکه روزه از افراد ساقط نمی‌شود، افزود: تمام مکلفان باید روزه را به جا آورند مگر در شرایط خاص که شرع اسلام مشخص کرده است.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه پسران در 15 سالگی و دختران در 9 سالگی مکلف می‌شوند، اذعان کرد: افرادی که شرایط گرفتن روزه را دارند بهتر است در شب نخست ماه مبارک رمضان نیت روزه یک ماه تمام را به‌جا آورند و هر شب نیز برای روزه فردا نیت کنند.

حافظ نیا، ادای نمازهای واجب در اول وقت، شرکت در نماز جماعت در مساجد، تلاوت قرآن با تدبر، دعاهای مستحبی، خواندن نمازهای قضا، استغفار، صله‌ارحام و دستگیری از مستمندان را از اعمال مهم و ارزشمند در ماه رمضان دانست.

امام جمعه آستارا با تبریک به مناسبت روز قلم، به نقش و حساسیت ویژه قلم اشاره کرد و افزود: اگر قلم در جای خود و درست استفاده شود بطور حتم سبب هدایت و روشنایی می‌شود در غیر این صورت ذلت و تباهی را به دنبال دارد.

وی با سفارش اهل قلم و رسانه به حفظ حرمت قلم و پاسداری از آن، تصریح کرد: اصحاب قلم نباید قلم خود را بفروشند زیرا فروش آن فروش تفکر و اندیشه بوده که کاملاً مذموم و ناپسند است.

خطیب جمعه آستارا، اطلاع‌رسانی صادقانه، انتقاد سازنده و پرهیز از شایعه‌پراکنی را از وظایف و تکالیف ذاتی اصحاب قلم برشمرد و بر لزوم حفظ حرمت افکار و اندیشه تأکید کرد.

حافظ‌نیا با اشاره به روز مالیات و قدردانی از خادمان این حوزه، از مردم خواست تا با دادن مالیات منصفانه و قانونی در پیشبرد و توسعه کشور گام بردارند.

وی با بیان اینکه شهروندان و مسافران باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بر همگان واجب است حتی مسافران نیز نباید به بهانه مسافر بودن در ملاءعام حرمت این ماه را زیر پا بگذارند.

امام جمعه آستارا، اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه نیز در ایام ماه مبارک رمضان باید در دادن مجوزها به رستوران‌ها کمال دقت را داشته باشند و فراتر از ظرفیت‌های این شهرستان به رستوران‌ها مجوز ارائه خدمات ندهند.

وی با تصریح بر اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا تمهیدات لازم برای تأمین مایحتاج ضروری مردم را داشته باشند، افزود: این اداره و دستگاه‌های متولی امر باید در این ماه مبارک با هرگونه تخلفات واحدهای صنفی به ویژه گرانفروشی طبق قانون برخورد قاطع کنند.

حافظ‌نیا با اشاره به تحولات اخیر در مصر و برکناری رئیس جمهور این کشور از قدرت توسط مردم، یادآور شد: اشتباهاتی که اخوان‌المسلمین و مرسی در روابطشان با کشورهای خارجی داشتند و حمایت از تروریست‌ها در سوریه موجب قیام مردم و عزل مرسی از قدرت شد که عبرتی بزرگ برای دیگر حکام کشورهای عربی است.

انتهای پیام/84002/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول