اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

جبهه ۳۰ ژوئن «البرادعی» را برای نخست‌وزیری دولت انتقالی نامزد کرد

جبهه ۳۰ ژوئن مصر «محمد البرادعی» را به عنوان نخست‌وزیر دولت انتقالی این کشور و به عنوان فرد مورد اطمینان برای تحقق اهداف انقلاب اعم از آزادی، عدالت اجتماعی و کرامت انسانی، نامزد کرد.

جبهه ۳۰ ژوئن «البرادعی» را برای نخست‌وزیری دولت انتقالی نامزد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، جبهه 30 ژوئن، البرادعی را نامزد نخست‌وزیری دولت انتقالی معرفی و بر مخالفت خود با هر گونه ملاحظات گروه‌های دیگر درباره البرادعی تاکید کرد.

این جبهه تصریح کرد که همه باید صحت دیدگاه گروه‌های انقلابی را درک کرده و به ندای انقلاب گوش فرا دهند تا اقدامات اصلاحاتی که «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر در چارچوب نقشه راه اعلام کرد، تکمیل شود.

جبهه مذکور در بیانیه خود بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات سابق و تلاش برای اصلاح مسیر دموکراسی و ساختن مصر انقلابی و نیز ضرورت آغاز فوری آشتی ملی مشتمل بر همه کسانی که جنایتی مرتکب نشده و مردم را برای فتنه‌انگیزی و کشتار تحریک نکرده‌اند، تاکید کرد.

این جبهه همچنین ملت بزرگ مصر را به مشارکت در تظاهرات میلیونی امروز در میدان التحریر، کاخ الاتحادیه و همه میادین و در عین حال پایبندی به مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات فراخواند.

از سوی دیگر جنبش تمرد در صفحه خود در توییتر نوشت که البرادعی را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرده است.

این جنبش از مردم مصر خواست تا تحقق خواسته‌های انقلاب در میادین حضور داشته باشند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع سیاسی و دیپلماتیک گزارش داد که البرادعی در میان نامزدهای نخست‌وزیری شانس بیشتری دارد.

شب گذشته پس از پایان ضرب الاجل ارتش به گروه‌های سیاسی برای محقق کردن مطالبات مردم مصر، «عبدالفتاح سیسی» وزیر دفاع این کشور با صدور بیانیه ای مرسی را از قدرت برکنار کرد و عدلی منصور را به عنوان رئیس جمهور موقت برگزید.

این بیانیه پس از دیدار فرمانده نیروهای مسلح با رهبران جریان های سیاسی و مذهبی و ملی مصر صورت گرفت.

بر اساس این بیانیه همچنین قانون اساسی مصر تعلیق و انتخابات زود هنگام برگزار خواهد شد؛ سیسی تأکید کرد که نیروهای مسلح در فرایند سیاسی کشور دخالت نخواهند داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول