اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد خوش‌نویسی ایران:

خوش‌نویسان کمال هنر خط ایرانی را به اثبات رساندند

استاد خوش‌نویسی ایران گفت: هنرمندان خوش‌نویس کشور، هنر خط را به کمال ارائه داده و به اثبات رساندند.

خوش‌نویسان کمال هنر خط ایرانی را به اثبات رساندند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، محمدزمان فراست ظهر امروز در آیین نکوداشت استاد خوش‌نویسی مازندران «منوچهر اسکندری چراتی»با اشاره به سیر تکاملی خط فارسی از شرح حال ابن مقله خالق خط نسخ و اولین شهید خط و میرعماد بزرگترین نستعلیق نویس اعصار به عنوان دومین شهید خوش‌نویسی ایران سخن راند.

وی افزود: اعتقاد بر این است که نخستین شیء آفریده شده قلم است و خداوند کاربرد قلم را به حضرت آدم آموخت و به قلم سوگند خورد.

فراست اذعان داشت: قلم بدستان و هنرمندان قلم، باید به حکم این قداست افتخار بیافرینند که خوشبختانه هنرمندان خوش‌نویس ما این هنر را به کمال ارائه داده به اثبات رساندند.

استاد ممتاز هنر خوش‌نویسی کشور با بیان اینکه جوهر هنر زیبایی است، تصریح کرد: زیبایی در بینش اسلامی عین حقیقت است بنابراین زیبایی و حقیقت یکی و منشا همه حقایق و زیبایی‌ها ذات مقدس الهی است که حقیقت و جمال مطلق است.

وی هنر را در ادبیات فارسی به معنای خلق یک اثر زیبا توسط یک هنرمند کارآمد قلمداد کرد و افزود: هنری که در جستجوی حقیقت نباشد زیبا نیست بنابراین آن اثر هنری نیست چون هنر دستیابی به نهایت زیبایی است.

این نویسنده و پژوهشگر واژه هنر را در سنت ادبی ایرانیان، به معنای کمال و فضیلت خواند و تاکید کرد: هر اثر هنری باید دارای پیام و محتوا باشد چرا که ذات نازیبا هنرمند را از خلاقیت و نوآوری باز می‌دارد.

فراست خودشیفتگی، خودخواهی و فضل فروشی را آفات هنر برشمرد و اذهان داشت: خودشیفتگی از آن کسانی است که بهره چندانی از هنر نبرده‌اند.

انتهای پیام/86008/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول