اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

معاون وزیر خارجه تانزانیا: برکناری مرسی ناقض مواضع اتحادیه آفریقاست

معاون وزیر خارجه تانزانیا برکناری محمد مرسی را ناقض مواضع اتحادیه آفریقا خواند و تحولات کنونی مصر را برای روند دموکراسی قاره آفریقا خوش‌یمن ندانست.

معاون وزیر خارجه تانزانیا: برکناری مرسی ناقض مواضع اتحادیه آفریقاست

به گزارش خبرگزاری فارس، «مهادی جمعه مهادی» معاون وزیر خارجه تانزانیا در گفت‌وگو با روزنامه سیتی‌زن چاپ دارالسلام تحولات جاری مصر را برای روند دموکراسی قاره آفریقا خوش یمن ندانست.

وی افزود: برکناری رئیس جمهور مرسی و جانشینی فوری رئیس دادگاه قانون اساسی به عنوان رئیس موقت، ناقض مواضع اتحادیه آفریقا در خصوص ضرورت تغییر دموکراتیک رهبری در کشورهای عضو این اتحادیه است.

معاون وزیر خارجه تانزانیا با بیان اینکه روند تحولات جاری مصر توسط سفارت تانزانیا در قاهره رصد می‌شود، گفت که کشورش قبل ز اتخاذ موضع رسمی در حال بررسی اوضاع مصر است، ولی تنها مطلبی که در حال حاضر می‌تواند بگوید این است که آنچه در مصر می‌گذرد بر خلاف مواضع اتحادیه آفریقاست.

پس از برکناری مرسی توسط ارتش مصر، اخباری به نقل از منابعی در اتحادیه آفریقا درباره احتمال تعلیق عضویت مصر در این اتحادیه منتشر شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول