اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره):

کتاب نقش حدیث در تفسیر قرآن منتشر می‌شود

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از انتشار کتاب نقش حدیث در تفسیر قرآن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب نقش حدیث در تفسیر قرآن منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب نقش حدیث در تفسیر قرآن اظهار کرد: این کتاب مجموعه سخنرانی‌ها و میزگرد‌هایی است که به نقش حدیث در تفسیر قرآن اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: واژه‌شناسی عنوان نقش حدیث در تفسیر قرآن از جمله موضوعات دیگر این کتاب است که به مفهوم‌شناسی تفسیر، جدایی حوزه تفسیر و تأویل و معنای حدیث می‌پردازد.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) یادآور شد: ادله امکان فهم قرآن از مباحث دیگر این اثر است که شامل هشت موضوع از جمله مطرود بودن تدبر در قرآن، ارجاع مردم به قرآن، نفی ابهام از قرآن و روش عقلانی قرآن در بیان مطالب است.

وی خاطرنشان کرد: تبیین دلایل مخالفان، انحصار معرفت قرآن به اهل بیت (ع) و در نهایت رویکرد آموزشی معصومان در تفسیر قرآن از مباحث دیگر این کتاب است که نگاهی به کاربرد واژه تفسیر در احادیث، مبانی تفسیر در کلام معصومان و قواعد تفسیر در کلام معصومان دارد.

روحانی با اشاره به فعالیت‌های معاونت پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: این معاونت برای تحقق برآوردن نیازهای فکری و دینی جامعه به پژوهش‌های بنیادی، راهبردی و کاربردی پرداخته است.

وی ادامه داد: تاکنون این معاونت دو همایش با موضوع نقش حدیث در تفسیر قرآن با همت گروه تفسیر و علوم قرآنی موسسه برگزار کرده که این کتاب یکی از دستاوردهای آن است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: معاونت پژوهش موسسه از همه استادان و پژوهشگران شرکت‌کننده در این برنامه از جمله آیت‌الله مصباح یزدی، حجج الاسلام محمود رجبی، غلامرضا فیاضی، احمد عابدی، علی اکبر بابایی، غلامعلی عزیزی‌کیا و سایر دست‌اندرکارانی که در این برنامه کوشیده‌اند، قدردانی کرده است.

وی اضافه کرد: چرایی و چگونگی استفاده از احادیث معصومان در تفسیر از مباحث مهم تفسیر پژوهی است، این مسئله از دیرباز محور بحث قرآن‌پژوهان قرار گرفته و با ظهور رویکرد اخباری‌گری که بر پایه استفاده حداکثری از احادیث در حوزه دین‌شناسی و تفسیر قرآن استوار شده به اوج خود رسیده است.

روحانی ادامه داد: اخباریان و عالمان متمایل به آن، تفسیر قرآن را به طور عمده دور از دسترس غیر معصومان می‌دانند، در مقابل بیشتر عالمان و اندیشمندان مسلمان که معتقد به امکان فهم و تفسیر قرآن هستند ادله‌ای بر اثبات دیدگاه خود و نقد تفکر اخباریان بیان کرده‌اند.

کتاب نقش حدیث در تفسیر قرآن به کوشش حجت‌الاسلام غلامعلی عزیزی‌کیا عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تألیف شده و در تیراژ هزار نسخه و قیمت 2 هزار و 700 تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول