اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر:

گردشگری می‌تواند جایگزین فروش نفت در ایران شود

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: گردشگری به قدری درآمدزاست که می‌تواند جایگزین صنعت نفت برای تامین درآمدهای کشور شود.

گردشگری می‌تواند جایگزین فروش نفت در ایران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، احمد شمس‌آبادی ظهر امروز در دیدار با رئیس جدید پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر اظهار کرد: گردشگری صنعتی بسیار مولد و تولید کننده است و به این دلیل بازدهی بسیار سریع و کم هزینه دارد.

وی افزود: باید کوشید تا در ایران این صنعت رونق بیشتری گرفته و تکیه دولت برای تامین درآمدها بر این بخش باشد.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر با اشاره به اینکه میراث فرهنگی داشته‌های اصلی یک ملت است، خاطرنشان کرد: داشته‌های ملی باید حفظ شوند.

*نگهداری آثار ملی و تاریخی به عهده مردم است

وی اضافه کرد: مرمت در این راستا بر عهده دولت‌هاست ولی نگهداری از آثار تاریخی به عهده مردم و عوام است که باید در این راستا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌‌رسانی کرد.

این دوستدار میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: باید کوشید تا انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی در سطح شهر شوشتر فعال‌تر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: باید در این زمینه از همه توان خود استفاده کنیم تا آثار تاریخی از بن بست موجود خارج شوند.

*گنجاندن فعالیت‌های عام‌المنفعه و فرهنگی در میراث فرهنگی

شمس‌آبادی با تاکید بر اینکه توانمندی دوستداران میراث فرهنگی در سطح جامعه زیاد است، گفت: بسیاری از فعالیت‌های مردمی در راستای حفظ و حراست و فرهنگ‌سازی در سطح شهر می‌تواند در دستور کار انجمن دوستداران میراث فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه باید فعالیتی بیش از پیش انجام شود، خاطر‌نشان کرد: انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی به نوعی دارای فعالیت‌هایی غیر‌انتفاعی و غیردولتی هستند و به این دلیل باید کوشید تا فعالیت‌های عام‌المنفعه و فرهنگی در دستور کار فعالیت‌های این انجمن قرار گیرد.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر با اشاره به اینکه باید از توان مردمی در زمینه گسترش فعالیت‌های این انجمن استفاده شایسته‌ای شود، افزود: توسعه صنعت گردشگری می‌تواند در راستای بهبود وضعیت مردم شهر شوشتر از نظر اقتصادی تاثیرگذار باشد و در این باره از همه ظرفیت‌ها باید استفاده کرد.

وی در پایان گفت: باید در راستای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش گردشگری از همه توان خود استفاده کنیم زیرا این مهم در معیشت شهر شوشتر تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

انتهای پیام/72006/ز40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول