اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اندیشکده استراتفور: اخراج مرسی از قدرت توسط ارتش، ثبات آینده مصر را به مخاطره می‌اندازد

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی اقدام ارتش مصر در اخراج رئیس‌جمهور این کشور از قدرت را برای ثبات آینده مصر خطرناک دانسته است.

اندیشکده استراتفور: اخراج مرسی از قدرت توسط ارتش، ثبات آینده مصر را به مخاطره می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس، اندیشکده استراتفور تحلیلی کوتاه از وقایع مصر نوشت: انتصاب عدلی منصور به جای مرسی از این جهت مهم بود که یکی از اصلی‌ترین خواست‌های جریان موسوم به تمرد، رئیس‌جمهور شدن وی بود.

اعلام برکناری مرسی، بدون حضور هیچ‌یک از اعضای شاخه سیاسی اخوان‌المسلمین به انجام رسید. اکنون اخوان‌المسلمین که کاملا قدرت را ازدست داده است، باید بیندیشد که چه پاسخی می‌خواهد به این شرایط  بدهد. اخوان‌المسلمین احتمالا با خشونت پاسخ نخواهد داد اما در ناآرامی‌های اجتماعی مشارکت خواهد کرد که در نهایت به خشونت منجر خواهد شد.

استراتفور از سوی دیگر بر این باور است که اخوان‌المسلمین احتمالا مسیردموکراتیک را در مصرترک نخواهد کرد اما گروه‌های سلفی بسیار محافظه‌کار مصری ممکن است سیاست‌های جریان غالب را به‌نفع عملیات مسلحانه کنار بگذارند.

این گزارش همچنین تصریح می‌کند که سرنگونی دولت میانه‌روی اسلام‌گرای مصر تلاش‌های بین‌المللی برای وارد کردن اسلام‌گرایان رادیکال به روند سیاسی غالب در جهان عرب را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

در نهایت و درعرصه مصر، اخراج مرسی از قدرت باعث می‌شود که روسای جمهور آینده مصر نگران آن باشند که توسط نظامیان ازقدرت اخراج شوند بالاخص اگر با فشارتوده‌ها مواجه شوند. این روند ابتدا با اخراج حسنی مبارک از قدرت شروع شد و برای ثبات آینده مصر، مناسب نخواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول