اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

گرایش نسل جوان به امر کتابخوانی افزایش یافته است

فرماندار شهرضا گفت: براساس مطالعات صورت گرفته، میزان گرایش جوانان به امر کتاب و کتابخوانی در طول چند سال گذشته به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

گرایش نسل جوان به امر کتابخوانی افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید محمدباقر محمدی ظهر امروز در نشست کمیته مطالعه مفید شهرستان شهرضا اظهار کرد: افزایش چشم‌گیر تولیدات مکتوب در طول چند سال گذشته زمینه لازم را برای افزایش میزان گرایش عموم مردم و به ویژه نسل جوان به امر مطالعه را مهیا کرده است.

وی ادامه داد: میزان سرانه فضا‌های کتابخانه‌ای و تولیدات مکتوب به عنوان یکی از مهم‌ترین ملاک‌های بلوغ فکری در هر کشور محسوب می‌شود، که کشور ایران نیز براساس این مهم در راستای تحقق چشم‌انداز 1404 حرکت می‌کند.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه امکانات زیر‌ساختی در حوزه کتابخوانی شهرستان شهرضا در طول چند سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است، تصریح کرد: افزایش قابل توجه مراکز تحقیقاتی، پژوهشی، آموزشی و رشد چشم‌گیر در حوزه توزیع  نشریات، مطبوعات و کتاب‌های فاخر از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در سطح این شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد: گسترش و ترویج مطالعه در سطح جامعه زمینه لازم را برای حضور جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه ایجاد می‌کند و تحقق این امر به شکوفایی استعدادهای اقشار مردم کمک قابل‌توجهی می‌کند.

در ادامه این نشست معاون فرماندار شهرضا طی سخنانی با اشاره به اهمیت توجه به محتوای تولیدات مکتوب گفت: در بازدیدی که از نمایشگاه‌های کتاب در سطح شهرستان شهرضا انجام گرفته است، در برخی موارد با ارائه کتاب‌های مخرب و نا‌سالم مواجه شدیم که بدون شک باید به شکل جدی از استمرار این مسایل جلوگیری شود.

مصطفی بحرینی اظهار کرد: در حوزه کتاب و کتابخوانی نباید به صرف ارائه آمار و اطلاعات کلی اکتفا کنیم، بلکه باید به شکل اصولی از تأثیرگذاری افزایش میزان تولیدات مکتوب در سطح جامعه یقین حاصل شود.

بحرینی با اشاره به اینکه افزایش سرانه فضا‌های کتابخانه‌ای از مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ به شمار می‌رود، ادامه داد: سیاست‌گذاری‌ها برای استقبال اقشار مختلف جامعه از کتاب همگام با افزایش تولید رشد نکرده  و این موضوع مهمی است که باید با هم‌اندیشی متخصصان امر نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

معاون فرماندار شهرضا کمیت‌گرایی را از مهم‌ترین آفات حوزه کتابخوانی عنوان و تصریح کرد: در این حوزه باید به شکلی عمل کنیم که زمینه دست‌یابی به اهداف زیر‌ساختی به شکل مطلوب مهیا شود و این امر با واقعیت‌گرایی محقق می‌شود.

انتهای پیام/63011/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول