اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

افتتاح نخستین کانون شکوفایی و خلاقیت در مازندران

نخستین کانون شکوفایی و خلاقیت مازندران با حضور مسئولان در شهرستان نور افتتاح شد.

افتتاح نخستین کانون شکوفایی و خلاقیت در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی نخستین کانون شکوفایی و خلاقیت وابسته به پارک علم و فناوری در استان مازندران افتتاح شد.

فرماندار نور در مراسم افتتاح این کانون با اشاره به پیشینه علمی ایران گفت: ایران در قرن هفتم و هشتم دارای قدرت علمی اول جهان بود و زمانی که در اروپا به علت بیماری طاعون تلفات زیادی داشتند برای مداوا به جندی شاهپور ایران می‌آمدند و مداوا می‌شدند.

علی‌محمد صمدیان ادامه داد: نظام سلطه باعث شد تا اروپا و غرب با بهره‌گیری از علم دانشمندان ایران و ضعیف نگه‌داشتن این کشور اقتدار علمی و صنعتی ما کاهش پیدا کند اما با انقلاب اسلامی روح دوباره‌ای به کالبد علم و صنعت در ایران دمیده شد.

وی با اشاره به نبود صنعت در ایران قبل از انقلاب افزود: قبل از انقلاب در بحث صنعت فقط یک کارخانه مونتاژ خودرو پیکان داشتیم و امروز رشد و شکوفایی علمی و صنعتی و جایگاه بالای آن از مهم‌ترین دستاورد انقلاب است.

فرماندار نور افزود: در دوران قبل از انقلاب یک مدال افتخار برای علم و دانش در ایران سراغ نداریم اما پس از انقلاب در 400 المپیاد جهانی شرکت داشتیم و 270 مدال افتخارآمیز علمی را کسب کردیم.

نماینده عالی دولت در نور تصریح کرد: آنچه امروز دنیا بر سر آن با ما جنگ دارد انرژی هسته‌ای یا سلاح هسته‌ای نیست بلکه چشم دیدن رشد سریع علم در این کشور را ندارد.

صمدیان اظهار داشت: دشمنان ایران می‌دانند که اگر بحث هسته‌ای را بهانه قرار ندهند و تحریم‌ها و فشارها را زیاد نکنند ایران با رشد سریع خود به قدرت اول جهان تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/86022/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول