اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت کشتی کردستان:

دوپینگ گریبان کشتی‌ کردستان را گرفته است‌

نائب رئیس هیئت کشتی استان کردستان با اشاره به ظهور آفت دوپینگ در کشتی کردستان، یکی از دلایل افت کشتی‌گیران را گرایش به این پدیده زشت عنوان کرد.

دوپینگ گریبان کشتی‌ کردستان را گرفته است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدحسین وحدانی چهارشنبه‌شب در حاشیه نشست خبری رئیس هیئت کشتی این استان، طی سخنانی یکی از اشتباهات مربیان که موجب افت کشتی‌گیران می‌شود را تمایل آنها به حفظ شاگردان از دوران نونهالی تا بزرگسالی عنوان کرد.

وی معضل دوپینگ را از دیگر موارد موجود در میان کشتی‌گیران استان عنوان کرد و افزود: البته من در این زمینه مربی خاصی را متهم نمی‌کنم.

نائب رئیس هیئت کشتی استان کردستان با انتقاد از اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان در خصوص حل مشکل تأمین برق خانه کشتی اظهار کرد: مدیری که نتواند این مسئله را حل کند باید اخراج شود!

در بخش دیگری از این نشست رئیس هیئت کشتی شهرستان سنندج با بیان سابقه 31 ساله خود در ورزش کشتی اظهار کرد: کشتی کردستان در دهه‌های 60 و 70 دوران طلایی خود را سپری می‌کرد.

شهرام معنوی وجود انسان‌هایی بزرگ در کشتی سنندج از جمله لطف‌الله نسب، یدالله وحدانی و همچنین وحدت رویه و بهره‌مندی از سالن‌هایی متمرکز در کشتی را دلیل اساسی توفیقات آن زمان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه کشتی شهرستان سنندج از سال 70 دستخوش ناملایمات و بحران‌هایی شد مقصر این اتفاق را برخی پیشکسوتان آن دوره معرفی کرد و گفت: این افراد در روند رو به رشد کشتی تأثیر منفی گذاشتند.

رئیس هیئت کشتی شهرستان سنندج با تأکید بر اینکه این مسئله موجب توقف در کشتی سنندج شد تصریح کرد: به دلیل فضای نامساعد آن سال‌ها افراد مؤثر در کشتی از این ورزش فاصله گرفتند.

معنوی با بیان آغاز روند رو به رشد کشتی سنندج از سال 80 خاطر نشان کرد: در این دوره شاهد شکوفایی کشتی در دو رشته آزاد و فرنگی بودیم که نتیجه این اتفاق مبارک، ظهور افرادی چون فقیه سلیمانی، برادران خیرآبادی و بسیاری دیگر بود.

وی با بیان اینکه روند طلایی کشتی تا سال 88 ادامه یافت اظهار کرد: از سال 88 تا سال 90 که من در این سمت نبودم کشتی دچار افت شد که شاید دلیل این موضوع عدم حضور کارشناسان واقعی در این ورزش بود.

رئیس هیئت کشتی شهرستان سنندج با اشاره به آغاز به کار مجدد خود در این سمت از سال 91 خاطر نشان کرد: در فاصله سال‌های 91 و 92 کشتی سنندج موفق به کسب 17 عنوان در رده‌های مختلف شد که نشان دهنده وجود انسجام در این ورزش است.

معنوی با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته اداره ورزش و جوانان هیچ گونه کمکی به هیئت شهرستان نکرده است خاطر نشان کرد: در این مدت مبلغ 9 میلیون تومان به صورت شخصی در کشتی سنندج هزینه کرده‌ام.

وی با تأکید بر اینکه تمامی اعزام‌ها در این مدت به موقع انجام گرفته است، مدال‌های کسب شده توسط هیئت سنندج را از کل شهرستان‌های دیگر استان بیشتر عنوان کرد.

معنوی در پایان با اذعان به اینکه مشکلات مالی ورزش کشتی را آزار می‌دهد  صحبت‌های خود را اینگونه به پایان رساند: تا زمانی که هدایت‌نژاد در سمت ریاست هیئت استان باشد من نیز در هیئت شهرستان سنندج فعالیت خواهم کرد و با رفتن او از این پست من نیز کنار می‌روم.

انتهای پیام/79012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول