اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان خواستار شد

ارائه آموزش‌های بازار محور و بومی در کردستان

رئیس دانشگاه کردستان بر ارائه آموزش‌های بازار محور و بومی تاکید کرد و گفت:‌ ارائه این آموزش‌ها موجب رشد و تعالی استان در حوزه‌های مختلف می‌شود.

ارائه آموزش‌های بازار محور و بومی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی عصر امروز در دیدار مدیرکل دفتر امور مهارت‌های پیشرفته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سنندج، ضمن اعلام آمادگی برای تعامل بیشتر با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای از مردم استان کردستان به عنوان باهوش‌ترین مردم ایران اسلامی نام برد و اظهار کرد: کردستانی‌ها دائماً در حال بروزرسانی اطلاعات خود در زمینه‌های مختلف هستند.

وی تصریح کرد: تعامل و همفکری دو سویه فنی‌و حرفه‌ای و دانشگاه کردستان می‌تواند بستری برای هدایت هدفمند این اطلاعات و تبدیل آن به کارآفرینی شود.

به گفته وی، دانشگاه کردستان و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات دارای زمینه‌های مشترکی هستند و اقدامات مطلوبی از سوی دو طرف انجام شده است که با تعاملات بیشتر و ارائه آموزش‌های بازار محور و بومی می‌توان زمینه رشد و تعالی این استان را فراهم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان نیز در این دیدار با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی ممیزی انرژی کشور در استان گفت: این مرکز در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌جای انرژی‌های تجدید ناپذیر در اردیبهشت ماه امسال راه‌اندازی شده است.

سیدجمیل احمدی تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف‌انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به جای انرژی‌های تجدید‌ناپذیر که منابع آن نامحدود و فاقد آلودگی برای محیط زیست است از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز در استان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشور در امر جایگزینی منابع انرژی‌های تجدید‌پذیر به منابع انرژی‌های تجدید ناپذیر و با توجه به این که استان کردستان جزء استان‌های پیشتاز در عملیاتی کردن رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه است اقدام به تجهیز و راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی ممیزی انرژی در سطح کشور کرد.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، نصاب و تعمیرکار آبگرمکن‌های خورشیدی، درب و پنجره ساز تکنسین ممیزی انرژی، فن‌ورز عایق کار حرارتی، سامانه کنترل هوشمند موتور خانه گرمایشی از جمله رشته‌های است که در این مرکز به علاقمندان ارائه می‌شود.

احمدی در پایان ضمن اعلام آمادگی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای با دانشگاه کردستان در تمامی زمینه‌های مرتبط، ابراز امیدواری کرد با همفکری و تعامل سازنده میان دو طرف زمینه ایجاد هرچه بیشتر اشتغال مولد در استان فراهم شود.

انتهای پیام/79002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول