اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه‌های سرپرست هیئت کشتی کردستان:

مسئولان استان کردستان به راه‌اندازی خانه کشتی بی‌توجه هستند

سرپرست هیئت کشتی کردستان با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص تأمین برق خانه کشتی و بهره‌برداری از آن از بی‌توجهی مسئولان استان به این قضیه انتقاد کرد.

مسئولان استان کردستان به راه‌اندازی خانه کشتی بی‌توجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اشرف هدایت‌نژاد چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه به برگزاری این نشست برای نخستین بار در استان از زمان زمامداری وی در سمت سرپرستی هیئت کشتی کردستان در 18 ماه گذشته اشاره و اظهار کرد: هیئت کشتی با تمام توان در راستای اعتلای این ورزش گام برداشته است.

وی با اشاره به ثبت دومین تقویم ورزشی به شکل مدون و برنامه‌ریزی شده بیان کرد: برآورد هزینه‌های ما با توجه به مسابقات قهرمانی کشوری در رده‌های سنی مختلف 75 میلیون تومان بوده است.

سرپرست هیئت کشتی کردستان با بیان اینکه مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان از این بودجه از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان به هیئت تخصیص یافته است خاطر نشان کرد: با این بودجه علاوه بر اعزام برخی تیم‌ها به رقابت‌های مختلف، بدهی‌های گذشته را نیز پرداخت کرده‌ایم.

هدایت‌نژاد در خصوص برنامه‌های اجرا شده هیئت در سال گذشته به اعزام تیم‌های کشتی در رده‌های سنی مختلف، برگزاری کلاس ارتقای مربی‌گری از درجه 2 به در جه یک برای نخستین بار در استان و اعزام بیش از 20 کشتی‌گیر به رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی اشاره کرد.

وی اعزام کشتی‌گیران به همراه مربی به کارگاه‌های آموزشی کشتی در شهرهای مختلف کشور، حضور 5 تن از ورزشکاران بزرگسال کردستانی در جام بین‌المللی جهان پهلوان تختی برای نخستین بار و قرار گرفتن تیم کشتی آزاد استان در جمع 10 تیم برتر رقابت‌ها را از جمله دستاوردهای عمر مدیریتی یک سال و نیمه خود ذکر کرد.

سرپرست هیئت کشتی کردستان دیگر برنامه‌های اجرا شده هیئت را برگزاری دو دوره کلاس درجه 3 مربیگری با حضور 60 مربی در رشته‌های آزاد و فرنگی عنوان و خاطر نشان کرد: اینگونه کلاس‌ها نقش مؤثری در تزریق دانش کشتی به مربیان به منظور تربیت رده‌های پایه این ورزش دارد.

هدایت‌نژاد با تأکید بر اینکه رشد و بالندگی کشتی استان برعهده نونهالان و آینده‌سازان این ورزش است تصریح کرد: پایه‌ریزی اساسی در کشتی به شکلی که ورزشکاران در اردوهای مختلف حضور موفق داشته باشند ضامن رشد کشتی کردستان است.

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه در کشتی همواره وجود داشته و این موضوع نکته منفی به شمار نمی‌آید خاطر نشان کرد: اجازه بروز اصطکاک بین کشتی‌گیران، مربیان، داوران و پیشکسوتان را نداده و در مقابل تمام دشواری‌ها ایستاده‌ایم.

سرپرست هیئت کشتی کردستان با تأکید بر اینکه همه فعالان این ورزش برای هیئت قابل احترام هستند تصریح کرد: جایگاه پیشکسوتان نیز محفوظ است اما در نظر داشته باشیم با رفع مشکلات کشتی امکان درخشش ورزشکاران و مربیان جوان کشتی وجود دارد.

هدایت‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود به موضوع احداث و افتتاح خانه کشتی در شهرستان سنندج طی یک سال و نیم گذشته گریزی زد و با بیان اینکه تاکنون موفق به بهره‌برداری از این مکان نشده‌ایم گفت: مشکل اساسی این محل تأمین برق و روشنایی آن است که در سال گذشته 60 میلیون تومان هزینه روشنایی این مکان بود، اما از سوی هیچ نهادی پرداخت نشد.

وی با اشاره به بحران مالی در سال‌جاری، هزینه کنونی تأمین برق خانه کشتی را 120 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان تلاش زیادی برای حل این مشکل انجام داده است اما نمیدانیم گره کار در کجاست.

سرپرست هیئت کشتی کردستان با بیان اینکه نه اداره استاندارد و نه اداره برق توجهی به این مسئله ندارند اظهار کرد: جالب است که حکم سرپرستی من در هیئت کشتی توسط خود استاندار از فدراسیون آورده شد که این نکته حکایت از عزم وی برای کمک به کشتی داشت اما نمی‌دانیم چرا اتفاقات اینگونه رقم خورده است.

هدایت‌نژاد در پایان با بیان اینکه آخرین آرزوی من روشن کردن چراغ خانه کشتی است تأکید کرد: در صورتی که این اتفاق رخ دهد با خیالی آسوده خداحافظی خواهم کرد.

انتهای پیام/79012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول